در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از نیمه دوم اردیبهشت

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام و پیش‌ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می‌شود.

حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ثبت‌نام و پیش‌ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی با این که حدود ۹۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان سنجش شده‌اند؛ افزود: والدین می‌توانند به صورت غیر حضوری پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان را انجام دهند.

او ادامه داد: سایر پایه‌های تحصیلی بعد از امتحانات خرداد می‌توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. 

طریفی حسینی در خصوص پیش ثبت‌نام و ثبت نام دانش‌‌آموزان دانش آموزان اتباع تصریح کرد: دستورالعمل‌های ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی اتباع با هماهنگی وزارت کشور پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان ایرانی آماده می‌شود و در زمان معین ثبت نام دانش‌آموزان اتباع انجام می‌شود.  

گفتنی است که سن ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ۶ سال تمام است بدبن معنی که دانش آموزان تا ۱ مهر ۱۴۰۳ ۶ سال خود را تمام کرده‌اند.طبق آئین‌نامه اجرای مدارس، متولدین مهر  که پیش دبستانی را گذرانده بودند در مدارسی که امکان ثبت نامشان مهیا بود، اجازه ثبت نام داشتند که این اجازه تنها برای ۳ سال  صادر شده بود و مهلت آن امسال به پایان می‌رسید. 

طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش متولدین مهر  در سال گذشته این اجازه را داشتند اگر مدارسی امکان ثبت نام داشته باشند کار ثبت نام را انجام دهند، اما  این طرح مشکلاتی را ایجاد کرده بود، زیرا ملاک فقط ظرفیت مدرسه نبود چرا که دانش‌آموز باید شرایط رشدی لازم را به لحاظ ارزیابی‌های هوشی و جسمی را داشته باشد تا چالش‌هایی برای او ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
:)
آخرین اخبار