اعزام ۱۸ کاروان از کرمانشاه به عتبات عالیات

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : تعداد ۱۸ کاروان از استان با ظرفیت ۶۷۰ نفر در ایام ماه مبارک رمضان به عتبات عالیات مشرف شدند.

سعید کریمی‌خو مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : تعداد ۱۸ کاروان از استان کرمانشاه با ظرفیت ۶۷۰ نفر در ایام ماه مبارک رمضان به عتبات عالیات مشرف شده‌اند.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه افزود: سهمیه برای حج تمتع امسال هشت کاروان شامل پنج کاروان اهل سنت و سه کاروان اهل تشییع به استان اختصاص پیدا کرده است.

کریمی‌خو با اشاره به اینکه این تعداد از سال ۸۶ ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این کاروان حج تمتع ۹۶۵ زائر در اواسط خرداد ماه امسال به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

وی با بیان اینکه همه کار‌های پزشکی و معاینات انجام شده، گفت: اکنون زائران در حال تزریق واکسن مننژیت هستند که از هفته قبل آغاز شده و زائران برای تزریق این واکسن می‌توانند به مراکز هلال احمر مراجعه کنند.

کریمی‌خو تصریح کرد: تاکنون برای زائران دو جلسه آموزشی از دروسی همانند مناسک حج، تاریخ، احکام عمومی و آداب و اخلاق سفر حج تشکیل شده و در نظر داریم یک همایش متمرکز در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نیز برای زائران قبل از اعزام برگزار شود که در آن همایش اعمال حج به صورت نمادین آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گذرنامه‌های زیارتی که در اربعین صادر شده برای حج قابل قبول نیست، یادآوری کرد: اعزام‌ها از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) تهران انجام خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار