وزیر کار: کمتر کشوری را سراغ داریم که بیمارستانهایش خدمات رایگان بدهند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمتر کشوری را در دنیا سراغ داریم که این حجم از خدمات درمانی رایگان در بیمارستانها به مردم ارائه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمتر کشوری را در دنیا سراغ داریم که مثل بیمارستان لواسانی یا بیمارستان میلاد و دیگر مراکز درمانی ما، این حجم از خدمات درمانی رایگان به مردم ارائه شود، اما باید بیشتر از این کار کنیم و این را همه با همکاری هم باید رقم بزنیم.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سومین نشست هم‌اندیشی شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی که در محل سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات این سازمان در سال ۱۴۰۲، به مفهوم مشارکت مردمی در شعار سال و اصل سه‌جانبه‌گرایی در تأمین‌ اجتماعی اشاره کرده و این سازمان را از مصادیق کامل موضوع مشارکت اجتماعی دانست. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بر ضرورت استمرار حرکت تحولی تأمین‌اجتماعی در سال جدید و افزایش تلاش‌ها برای تحقق این هدف راهبردی و ارائه هر چه بهتر خدمات به بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌ اجتماعی تأکید کرد.

در این نشست که با حضور نمایندگان و مسئولان تشکل‌های صنفی بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان برگزار شد، مرتضوی ضمن تبریک آغاز سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام پرفیض ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی توانست به سلامت و عافیت از مشکلات و چالش‌ها عبور کند. این‌که یک مجموعه‌ای که اساساً اموراتش با درآمد‌ها می‌چرخد و هزینه‌های آن هم بسیار سنگین است، بتواند با کمترین چالش‌ها یک سال را سپری کند جای شکرگزاری از خداوند متعال و تقدیر از کارکنان آن مجموعه دارد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت مستمری، حقوق و هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان کار بسیار سنگینی است، گفت: در سال گذشته در زمینه ساماندهی شرکت‌ها نیز بسیاری از شرکت‌ها از زیاندهی خارج شدند و وضعیت بسیاری از شرکت‌ها بهبود یافت.

مرتضوی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به‌عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مجموعه وزارت‌خانه‌هایی که مخاطب اصلی فرمان رهبر انقلاب است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و یکی از واحد‌هایی که به‌صورت ویژه در این زمینه نقش دارد نیز سازمان تأمین‌اجتماعی است. اساساً این سازمان از مصادیق کامل امر مشارکت اجتماعی است. این مقوله سه‌جانبه‌گرایی در اداره این سازمان نیز مصداق مشارکت همگانی است که باید بتوانیم این مشارکت را به‌صورت واقعی و با یک تعریف جامع، عملیاتی‌تر کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: اگر بخواهیم در سال ۱۴۰۳ به مؤلفه‌های اقتدار اقتصادی برسیم، در گام اول باید به جهش تولید بیندیشیم. جهش با رشد تولید متفاوت است. در رشد، صعود جزئی مطرح است، اما در جهش، افزایش بسیار قابل توجه مدنظر است. جهش حداقل معادل صد در صد و بیشتر است و ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم و حسب تأکید رهبر معظم انقلاب مردم را در جهش دخالت بدهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر جهش تولید صورت گرفت تورم هم مدیریت می‌شود، گفت: وقتی بهره‌وری افزایش پیدا کند و هزینه‌های تولید کم شود، اولین خروجی آن مهار تورم است. در سال ۱۴۰۲ به‌رغم همه تلاش‌های گسترده‌ای که معاندین و مخالفین داخلی و دشمنان خارجی داشتند، دولت رشد نقدینگی را مدیریت کرد و به زیر ۲۵ درصد رساند. تورم کلی در پایان سال ۱۴۰۲ به معادل ۴۰.۵ درصد و تورم نقطه به نقطه نیز به ۳۵ درصد رسید.

مرتضوی با اشاره به اینکه همه مسئولان و دستگاه‌ها باید برای مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنند، اظهار داشت: علاج وضع اقتصادی و معیشتی باید در دو جهت باشد؛ یکی افزایش متناسب درآمد و دیگری مهار تورم. اگر این دو محقق نشود قطعاً به جهش تولید هم نخواهیم رسید. اگر ما تصمیم بگیریم برای رضای خدا کار کنیم خیر دنیا و آخرت برای ما خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کار‌های خوبی در مدت اخیر صورت گرفته، اما کافی نیست، گفت: این دولت همه تلاشش این است که خود را فدای این مردم کند و با تمام وجود هم پای کار آمده است، اما دشمنی دشمنان را می‌بینیم که اعتماد عمومی مردم و اقتصاد کشور را نشانه رفته‌اند. از این جهت خواهش من از شرکای اجتماعی و اقتصادی سازمان این است که به دور از فضاسازی‌ها دست در دست هم بدهیم و کار کنیم. از جانب دولت هم اگر بتوانیم حتماً بیشتر از این کار می‌کنیم. اما باید مقدورات کشور را در نظر گرفت. باید تصمیم عادلانه بگیریم و تصمیم عادلانه یعنی بتوانیم در چارچوب توانمندی‌های خود نیاز‌های کشور را احصاء و حل و فصل کنیم.

مرتضوی با تقدیر از کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی و نمایندگان شرکای اجتماعی این سازمان، گفت: کمتر کشوری در دنیا سراغ داریم که مثل بیمارستان لواسانی یا بیمارستان میلاد و دیگر مراکز درمانی ما، این حجم از خدمات درمانی رایگان به مردم ارائه شود، اما باید بیشتر از این کار کنیم و این را همه با همکاری هم باید رقم بزنیم. یعنی همانطور که خداوند متعال فرمودند «ان تقوموا لله مثنی و فرادی» باشد. امیدوارم سال پیش رو سال خوبی برای کارگران، بازنشستگان و همچنین کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی باشد و ان‌شاءالله با تصمیماتی که گرفته شده و تصمیماتی که گرفته خواهد شد و با طرح‌هایی که اجرا می‌شود، وضع کشور روز به روز بهبود پیدا کند.

منبع: فارس

برچسب ها: وزیر کار ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۱:۳۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
جناب آقای سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
همسرم در بیمارستان امام زمان اسلامشهر عمل شده است مبلغ ۱۸ میلیون تومان بیمه تکمیلی داده است و مبلغ ۵ میلیون تومان خودم پرداخت کردم ولی متأسفانه سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر هزینه را که در بیمارستان پرداخت کردم را نمی دهد چرا؟
سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر می گوید بیمارستان دولتی است سوال بنده این است که اگر بیمارستان دولتی است پس چرا بیمارستان امام زمان اسلامشهر از بیمه تکمیلی و هم از بنده پول گرفته است.
و این در حالی است که بیمارستان امام زمان اسلامشهر خصوصی است و نه دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
مطمئن باشید همون کشورها نه تنها درمان و تحصیل رایگانه خدمات دندانپزشکی هم اگه رایگان نباشه لااقل کمتر ازاینجاس وتحت پوشش بیمه هاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
صبح بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
منت نذارمگه شعارتون حمایت از مستضعفان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
مطمئن باش اون کشورها ادعای مسلمانی وشیعه مولاروندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
ما 22 ساله داریم هم حق بیمه تامین اجتماعی میدیم هم بیمه تکمیلی هنوز رنگ خدمات رایگان رو ندیدیم!!! اون بیمارستان میلادی که میفرمایید چند ماه باید توی نوبت یک پزشک متخصصش بمونی رسما یا بیماریت خودش خوب میشه یا میمیری تا نوبتت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
رایگان نیست، یارانه ملت بجای اینکه میوه، روغن سالم، آجیل، لبنیات و... بشه شده برای کاسبی یه عده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
اینجا که یک دکتر میروی با دارو سیصد الی چهار صد برات آب می‌خوره وزیر لطیفه تعریف می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
کاشان یه بیمارستان دولتی آموزشی داره که مردم ما وقتی اون رو انتخاب میکنند تا ۵۰ درصد مرگشون رو می پذیرند حتی برای سرما خوردگی. درواقع اونجا یه کیس هستید برای دکتر ها و پرستار های تازه کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
ایران تنها کشوری است که وزیر بی لیاقت دروغگو وظالم کارش حداقل ۱۰برابر یک کارگر وبازنشسته کارگری حقوق می‌گیرد البته می‌دانیم که خیلی بیشتر است این وزیر تمام حرفهایشان دروغ و کذب است تامین اجتماعی تنها ۲۰درصد از هزینه‌های درمان را می‌دهد دندانپزشکی هم که هیچ چیزی پرداخت نمی‌کند حتی برای بازنشستگان و خانواده آنها بیمه‌های تکمیلی هم پرداختی ندارند حقوق کارگر را با وعده‌های دروغ وگفتار کذب کم کرد لعنت بر قوم ظالمین سانسور نکن این آقا یکی از کثیف‌ترین وزرای دولت است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۵۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
کمتر کشوری هم داریم که حقوق ماهانه کارگراش 100 دلاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
لعنت بر دروغگو با این بهانه‌های واهی حقوق کارگر را کم کرد امروز حقوق کارگر تقریباً ۱۰ دلار هم از سال قبل کمتر شد دیروز دخترم و بردم دکتر ۴۰۰هزار گرفتن ایشان می‌گوید یک روز مرخصی بگیرم ۳۰۰هزار هم هزینه کنم برم بیمارستان تامین اجتماعی لعنت بر قوم ظالم سانسور هم نکن این وزیر خیلی دروغگو و ظالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
سارا شش ساله از کرج میدونه که چه کشورهایی خدمات درمانی رایگان می‌دهند آنوقت وزیر نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
کوبا
کره شمالی
روسیه
تمامی کشورهای امریکای لاتین و اسیای جنوب شرقی تحصیل و درمان رایگانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
آقای وزیر چسبیدی به این تختهای بیمارستان کاش از هزینه دندانپزشکی و ...چیزی میفمیدید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
چرا رایگان ؟؟// مگه‌حق بیمه از حقوقمان کم نمیکنید ؟؟
فقط مفت خورها نه سربازی میرن و نه مالیات میدن و بیمه تکمیلی هستن و یارانه هم میگیرن‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
وزیر بی کفایت بی لیاقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
ما هم کمتر کشوری سراغ داریم که پزشکان غیر از هزینه بیمارستان از جیب کارگرا و کارمندای ضعیف ارتزاق کنند..
ما هم کمتر کشوری سراغ داریم که بدلیل کمبود دارو جان بیماران به خطر بیفتد و بعضا فوت کنند.
ماهم کمتر کشوری سراغ داریم که بابت تولید خودروی بی کیفیت سالانه هزارن نفر کشته یا مصدوم می‌شوند.
ما هم کمتر کشوری سراغ داریم که بدلیل هزینه بالاهای دندانپزشکی بیشتر مردمش از بیماری دهان و دندان زجر بکشند.
ما هم کمتر کشوری سراغ داریم که برای اعتراض به حقوق مصوب کارگران جز خفه شدن کار دیگری از دستشان برنیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
وزرا رو یه تور اروپا بفرستین تا اینقدر خود شیفته نشن
Italy
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
تقریبا همه دنیا خدمات رایگان میدن به جز امریکا و کانادا..اونم بخاطر اینه که مالیاتشو میگیرن و باید رایگان باشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
شماهنوزعیدی معلولین و ندادید،خجالت هم چیزخوبیس
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۱:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
انان در کشورهایشان خیلی غلط ها می کنند
آخرین اخبار