خطیب جمعه اهواز:

اقتصاد مردمی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

امام جمعه موقت اهواز گفت: تقویت پول ملی و نظارت بر بازار پول و ارز، شکستن انحصار فعالیت‌های اقتصادی و توجه ویژه به اقتصاد مردمی از ضرورت‌های رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

آیت الله عباس کعبی در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای این شهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال ۸۷ تاکنون شعار سال را اقتصادی اعلام و در هشت سال اخیر بر جهش تولید تاکید داشته‌اند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد جهش تولید با مشارکت مردم اولویت نخست اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه جهش تولید بدون مشارکت مردم میسر نمی‌شود، ادامه داد: اگر اقتصاد بیمار کشور ما درمان شود بی شک بسیاری از مشکلات کنونی برطرف می‌شوند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه سهولت در تسهیلات بانکی، توجه به صنایع پایین دستی و تدوین سند جامع توسعه کشاورزی ضرورت دارد، گفت: پرداخت تسهیلات بانکی برای تقویت تولید باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی راکد ضروری است و این روند با جدیت در دستور کار مسئولان باید قرار گیرد.

آیت الله کعبی بیان کرد: رفع موانع بنگاه‌های کوچک و زودبازده و تامین مواد اولیه با نرخ مناسب می‌تواند به رشد این بنگاه‌های اقتصادی کمک کند.

وی ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و باید در شهرستان‌ها این افراد شناسایی شوند تا سرمایه‌های آنها بتواند کمک بزرگی به اقتصاد خوزستان و کشور کند.

امام جمعه موقت اهواز خاطر نشان کرد: هدایت نقدینگی مردم به بخش تولید یکی دیگر از ضرورت‌ها است در حالی که اکنون این نقدینگی به سمت بازار مسکن، زمین و دلار رفته است.

وی افزود: تقویت توانمندی‌های داخلی و میدان دادن به جوانان، توجه به شرکت‌های دانش بنیان، تشکیل صندوق‌های سرمایه و جلوگیری از سواستفاده‌های مالی از دیگر مواردی است که می‌تواند به رشد اقتصاد ما کمک کند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه وزیر اقتصاد اعلام کردند که بسته‌های دولت برای مشارکت اقتصادی مردم آماده است و به زودی ارایه می‌شود، گفت: توجه به اقتصاد مردمی و تشویق مردم به مشارکت‌های اقتصادی می‌تواند برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور موثر باشد.

امام جمعه موقت اهواز به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی اشاره و اظهارکرد: طوفان الاقصی نقطه عطف جبهه مقاومت است و بی شک این طوفان همچنان ادامه دارد و جبهه مقاومت روز به روز قوی‌تر و چابکتر می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی شجاعانه در ۴۵ سال گذشته در مرکز مبارزه به صهیونیست‌ها ایستاده است، افزود: ایران پس از عملیات طوفان الاقصی ۱۵ شهید والا مقام از قبیل شهیدان سردار زاهدی و سردار رحیمی را تقدیم اسلام کرده است و تا نابودی این رژیم کودک کش عقب نشینی نخواهد کرد.

آیت الله کعبی گفت: بی شک انتقام از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت اخیر خود در کنسولگری ایران در دمشق به گفته رهبر معظم انقلاب تنبیه کننده خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز همچنین رسیدگی به مشکلات خوزستان و بخصوص فاضلاب شهر اهواز را یکی از اولویت‌ها برای خدمت رسانی به مردم شریف خوزستان برشمرد.

وی همچنین یاد و خاطره عالم فقید حجت الاسلام حاج شیخ محمد صادق کرمانشاهی را گرامی داشت و گفت: این عالم بزرگوار از پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس بود و برادر ایشان نیز در سال ۱۳۵۴ در شکنجه‌های ساواک به شهادت رسید.

آیت الله کعبی اضافه کرد: این عالم از حافظان قرآن بودند و در قم فعالیت‌های متعدد فرهنگی داشتند که یاد ایشان را گرامی می‌داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.