خرید ۴۰ خانه اطراف حرم شاهچراغ (ع) جهت فعالیت فرهنگی

استاندار فارس با تأکید بر ضرورت پیگیری مجلس برای تحقق بودجه‌های فرهنگی برای مسئله عفاف و حجاب گفت: هنوز یک ریال از بودجه هزار میلیاردی مصوب شده برای عفاف و حجاب، محقق نشده است.

محمدهادی ایمانیه در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس در سال ۱۴۰۳ با انتقاد از اینکه هم‌افزایی جدی در وضعیت فرهنگی کشور بین دستگاه‌های مختلف وجود ندارد، افزود: مسئولان مختلف این درد دل را دارند و وقتی در کشور چنین جدیتی وجود ندارد، طبیعتا در استان‌ها هم نخواهد بود.

او همچنین با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید پیگیر بودجه‌های فرهنگی مصوب برای مساله عفاف و حجاب باشد، گفت: طبق استعلامی که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتیم، هنوز یک ریال از بودجه هزارمیلیاردی که مصوب شده بود، محقق نشده است و فقط هجمه‌های فضای مجازی در این خصوص وجود دارد که چرا آن همه پول به این موضوع اختصاص داده شده است.

استاندار فارس همچنین از همه دستگاه‌های فرهنگی خواست که نقش سازمانی خود را در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مشخص کنند و افزود: مدیران اگر ایده‌ای هم برای سایر سازمان‌ها دارند، آنها را پیشنهاد دهند و حرف‌هایشان در این خصوص را به نصب بنر در ساختمان‌هایشان محدود نکنند.

ایمانیه همچنین از طلاب درخواست کرد که همراه با خانواده‌هایشان حضور پررنگ‌تری در اماکن عمومی داشته باشند و تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است که در هر مکانی که قشر روحانی حضور پررنگ داشته باشند، همان مکان‌ها به خوبی کنترل شده‌اند.

او همچنین از تدوین و تهیه سامانه‌ای برای رصد فعالیت‌ها، شرح وظایف و عملکرد سازمان‌ها در خصوص مسئله حجاب و عفاف خبر داد و گفت: با این سامانه، نظارت بر هر سازمان به صورت ماهیانه انجام و کارنامه اعمال هر یک نیز صادر خواهد شد.

استاندار فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: قرار است امسال ۴٠ خانه در اطراف حرم شاهچراغ (ع) خریداری شود و از آنها به عنوان مرکز فرهنگی استفاده شود که امیدواریم دستگاه‌های مختلف در این خصوص پای کار آمده و کاری ریشه‌ای و زیربنایی انجام دهند.

او در پایان از کمک ۵۰۰ میلیارد تومانی وزیر نفت برای بهسازی دو مکان در شهر شیراز خبر داد و گفت: از این مبلغ ۲۵٠ میلیارد تومان برای قبرستان دارالسلام به عنوان دومین قبرستان قدیمی جهان اسلام و ۲۵٠ میلیاردتومان نیز برای رفع مشکلات حرم مطهر سید علا الدین حسین (ع) درنظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.