استاندار آذربایجان‌غربی:

ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های معدنی استان نیازمند مطالعه و تحقیق است تا بتوان زمینه‌های سرمایه گذاری را شناسایی و معرفی کرد.

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سعی می‌شود معادن به سمت زنجیره ارزش محصولات معدنی هدایت شود تا توجیه اقتصادی داشته باشد و بتوان سرمایه‌گذاران را جذب این بخش کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه آغاز شده، افزود: معادن خوبی در استان وجود دارد که می‌توان صنعت شیشه و بلور را در استان راه اندازی و توسعه داد.

معتمدیان اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که باعث شده سرمایه گذاری مطلوبی در بخش معادن انجام نشود، نبود داده‌های متقن و مستند از ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان است و نیاز به مطالعات و تحقیقات در این باره احساس می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این راستا مطالعات مربوط به جنوب استان در سطح ۲۲ هزار کیلومترمربع و مطالعات ژئو فیزیک هوایی در شمال استان پیگیری می‌شود که سعی می‌شود تا تابستان به پایان برسد.

وی گفت: در زمینه فرآوری محصولات معدنی هم که اولویت‌های استانی است، سعی می‌شود تا طرح‌هایی که آغاز شده در اسرع وقت به سرانجام برسند.

معتمدیان همچنین بیان کرد: برای فرآوری محصولات معدنی لازم است در زمینه تخصیص آب و زمین برای سرمایه‌گذاران مسیر هموار و سرمایه گذاری‌ها عملیاتی شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: هم اکنون در سرمایه‌گذاری‌های انجام شده شیوه‌ای در شمال استان دنبال می‌شود تا برای مردم محلی نیز منافعی در زمینه‌های اقتصادی و اشتغال داشته باشد و انحصار درآمد ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.