کربی: آمریکا خواهان «تشدید تنش» و «جنگ» با ایران نیست

مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از پاسخ تلافی‌جویانه ایران تایید کرد آمریکا خواستار طولانی شدن تنش در منطقه و جنگ با ایران نیست.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سؤالی درباره موضع دولت بایدن در قبال تنش میان ایران و اسرائیل گفت که آمریکا خواستار طولانی شدن تنش در منطقه و جنگ با ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری هیل، جان کربی روز یکشنبه در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی درباره موضع دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور در قبال واکنش اسرائیل به حمله ایران گفت: فکر می‌کنم تصمیم درباره هرگونه اقدام بعدی برعهده اسرائیل است. از زمان شروع درگیری، بایدن سخت تلاش کرده است تا جلوی تبدیل این درگیری به یک جنگ منطقه‌ای و تشدید تنش را بگیرد و در آینده نیز موضع او همین خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا در ساعات اولیه بعد از پاسخ کوبنده ایران به تجاوز رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که در واکنش تلافی‌جویانه تل‌آویو به تهران مشارکت نخواهد کرد.

همچنین، طبق گزارش‌ها پاسخ نظامی ایران به تل‌آویو باعث گسترش تنش داخلی در میان احزاب و سیاستمداران آمریکایی شده است به‌طوری که دولت بایدن به شدت مورد حمله لفظی جمهوری‌خواهان حامی ترامپ قرار گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

مبنع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
آمریکای جنایتکار و بی منطق و همچنین رژیم صهیونیستی کودک کُش و متجاوز خودشان ناقض ترین قطعنامه های شورای امنیت هستند. رژیم صهیونیستی کودک کُش که با حمایت آمریکای خائن به غزه حمله می کند و حدود ۴۰ هزار نفر انسان بی گناه را می کشد ، حدود ۱۰۰ هزار نفر را مجروح می کند ، حدود ۲۰ هزار نفر زير آوار مفقود هستند. شهر غزه را با خاک یکسان می کند ، به کنسولگری ایران حمله می کند و آمریکا از اون حمایت می کند ، ناقض قطعنامه های بین المللی هستند یا ایران که از حق مشروع خودش دفاع کرده ؟ مشخص و مبرهن هست که سازمان ملل و شورای امنیت و همچنین سازمان حقوق بشر و دیگر نهادهای بین المللی ، برای دفاع از ظلم و حمایت از کشورهای ظالم ایجاد شدند و باید هرچه زودتر این نهادهای بی ارزش و بی خاصیت یا منحل شوند و یا تغییر رویه دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSIAN
۰۶:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
بدون شک اگر می‌توانستید به ایران عزیز ما حمله می‌کردید ولی کاری از دستتان بر نمی‌آید و اگر غلطی بکنید و از متجاوز دفاع کنید ایران همانطور که جواب متجاوز را داد جواب شما تروریستها را هم خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
اگر شما واقعاً خواهان تنش و جنگ در منطقه نیستید دست از حمایت از رژیم تروریست صهیونیستی بردارید ، دنبال گسترش ناتو به منطقه نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
وقتی شیطان بزرگ مقابل ایران زانو می زند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
امریکا غلط کرد..
با دست پس میزنه.با پا پیش میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
یوهوووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
پس بکش کنار تا رد شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا فقط خواهان مماشات کردن با ایران و دادن فرصت به ایران برای جنگ افروزی و ماجراجویی و لشگرکشی در منطقه است
Iran (Islamic Republic of)
اسرائیل همچنان و با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد.
۱۹:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
اسرائیل همچنان و با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
اینا مثل گربه هستندوقابل پیش بینی نیستند ایران بایدهوشیارباشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
به نام خدا. تاکید میکنم مال این حرفها نیستید. و من الله توفیق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
از دید ما ایرانیان وطن پرست
این فقط تنبیه بود.نه انتقام
پس مواظب سگ هارتون در خاور میانه باشید
اگر خواهان تنش نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
هدف آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار کمک به کاهش تنش و امنیت منطقه نیست و از سال 1359 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار خواهان امنیت در منطقه و کاهش تنش‌ها نیست و تاکنون هم نبوده است که به خاطر که از صهیونیست ها و هم تروریست ها همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
اروپا جنایتکار خواهان امنیت در منطقه و کاهش تنش‌ها نیست و تاکنون هم نبوده است که به خاطر که از صهیونیست ها و هم تروریست ها همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
انگلیس جنایتکار خواهان امنیت در منطقه و کاهش تنش‌ها نیست و تاکنون هم نبوده است که به خاطر که از صهیونیست ها و هم تروریست ها همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
فرانسه جنایتکار خواهان امنیت در منطقه و کاهش تنش‌ها نیست و تاکنون هم نبوده است که به خاطر که از صهیونیست ها و هم تروریست ها همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
آخرین اخبار