الزام رستوران‌ها و مراکز پذیرایی برای درج غذا‌های محلی در منوی غذا

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از الزام رستوران‌ها و مراکز پذیرایی کرمانشاه برای درج غذا‌های محلی کرمانشاه در منوی غذاهایشان خبر داد.

وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کرمانشاه به عنوان مهد فرهنگ خوراک ایران نام برد و گفت : تنوع گسترده غذا‌ها در این استان آن را به عنوان سی و هفتمین جهانشهر خلاق خوراک دنیا معرفی کرد.

وی افزود: هر چند تاکنون نزدیک به ۶۰ خوراک بومی کرمانشاه به ثبت ملی رسیده، اما پرونده‌های زیاد دیگری نیز برای ثبت ملی تدوین شده که نشان از ظرفیت‌های بالای گردشگری خوراک در این استان دارد.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: با وجود اینکه تنوع خوراک‌ها در کرمانشاه بالاست، اما متاسفانه در حال حاضر تنها دو غذا یعنی دنده کباب و خورشت خلال در منوی رستوران‌های استان قرار دارد، در حالی که سایر خوراک‌ها و غذا‌های کرمانشاه را نیز باید به گردشگران معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: بر این اساس همه رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و اقامتی زیرمجموعه میراث فرهنگی استان را ملزم کرده‌ایم که در منوی غذا‌های خود باید حداقل پنج غذای بومی محلی کرمانشاه را قرار دهند.

وی اضافه کرد: بازدید‌ها و سرکشی‌هایی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی استان به منظور نظارت بر اجرای این طرح به صورت کمی و کیفی انجام خواهد گرفت.

به گفته این مسئول، در حال حاضر ۴۷۵ رستوران و مرکز پذیرایی و اقامتی زیرمجموعه میراث فرهنگی در استان فعال هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار