روایت رویترز از تمجید مردم غزه از پاسخ ایران به اسرائیل؛ آنها قهرمان ما هستند

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نظر مردم غزه درباره پاسخ ایران به اسرائیل پرداخت و نوشت، بسیاری از مردم غزه تهران را قهرمان خود می‌دانند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از غزه نوشت که حملات موشکی و پهپادی اخیر ایران علیه اسرائیل مورد تمجید بسیاری از فلسطینی‌ها قرار گرفت و آنها این حملات را به تلافی و جبران کم سابقه حملات ارتش اسرائیل علیه نوار غزه می‌دانند.

ابوعبدالله با اشاره به سرزمینی که در سال ۱۹۴۸ به جای غزه و کرانه باختری به اسرائیل تبدیل شد گفت: برای اولین بار، موشک‌هایی را دیدیم که در مناطق ما فرود نیامدند و در عوض این موشک‌ها به سمت فلسطین اشغالی می‌رفت .

جمهوری اسلامی ایران اواخر شنبه شب در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کردند و پایگاه نظامی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

ابوعبدالله در ادامه به رویترز گفت: ما امیدواریم که ایران یا هر کشور دیگری که وارد جنگ شود راه حل برای پایان بحران غزه ممکن است نزدیکتر شود. 

رویترز افزود: بسیاری از مردم غزه فکر می‌کنند که همسایگانشان از زمان عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آنها را رها کرده‌اند. با این حال نوار غزه از سوی ایران و نیرو‌های نیابتی آن که متحدان حماس هستند از فلسطین حمایت کردند. 

این گزارش افزود: سوریه و حوثی‌های یمن حمله ایران به اسرائیل را مشروع خوانده و حزب الله در لبنان از این حمله تمجید کرده و آن را شجاعانه خوانده است.

رویترز در ادامه گزارش خود نوشته، تصاویر منتشر شده از این منطقه محاصره شده نشان می‌دهد که بسیاری از ساکنان از جمله در داخل چادر‌های آوارگان سوت و کف می‌زدند و در زمان عبور پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی از آسمان غزه فریاد الله اکبر سر دادند. 

ماجد ابوحمزه دیگر فلسطینی در غزه درباره حمله ایران گفت: در زمانی که تمام دنیا در خدمت اسرائیل هستند هر کس تصمیم به حمله به اسرائیل بگیرد و جرات حمله به اسرائیل را داشته باشد، از نظر فلسطینی‌ها یک قهرمان است؛ صرفنظر از اینکه ایدئولوژی ما و آنها مشترک باشد یا نه .

ابو حمزه افزود: بیش از شش ماه است که سلاخی می‌شویم و هیچکس جرات انجام کاری را نداشت. اکنون ایران پس از حمله به کنسولگری‌اش، به اسرائیل حمله می‌کند و این باعث شادی در قلب ما می‌شود.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
اعمال تحریم‌های جدید نشانه ی ضعف قدرت های به اصطلاح بزرگ است ،اما ما دربرابر هر تحریمی می ایستیم به احترام خون پاک شهیدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
بعضی از فارسی زبانان(نمیگم ایرانی چونکه هرکی فارسی حرف میزنه ایرانی نیس)قلاده به گردن و بعضی از عربهای خودفروخته میان میگن ایران و اسقاطیل دستشون تو یه کاسه س و جواب موشکی و پهپادی ایران یه نمایشه!!! در جواب باید بهشون گفت شما اگه اندازه یه میکروب مردونگی تو وجودتون هست مثل این نمایش راه بندازین?اگه نمیتونین پس لطفا سیکتیر کنین برین دوغتونو بنوشین!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
انشاله وعده تورات وقرآن عملی خواهد شد واشغالگران به خاطر فسادی که در زمین راه انداخته اند به بدترین شکل مجازات خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
جنگ خوب نیست ولی بعضی مواقع اجتناب ناپذیر هست برای من شادی مردم غزه از هر چیزی جالب تر بود نردمی که اینهمهداغ عزازانشون رو دیدن هر هچند این حملات عزیزان اونا رو زنده نمی کنه ولی برای مدت کوتاهی دلشون رو شاد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
زنده باد غزه وحکومت مستقل فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
الحمدالله
ایران عزیزم .قادر بود که دل مردم مظلوم فلیسطین را
خوشحال کند
ما از نیروهای از جان گذشته سپاه و ارتش .تشکر میکنیم
بچه ها متشکریم .تن تون سالم و لبان تون شاد و خندان باشید
باعث شادی ما شدید
آخرین اخبار