آزادی ۱۷۸ زندانی محکومان مالی در کهگیلویه و بویراحمد

پارسال ۱۷۸ زندانی محکوم مالی و جرائم غیرعمد از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان در جشن گلریزان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۱۷۸ نفر زندانی محکوم مالی و جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند گفت: از این تعداد ۱۶۷ نفر آقا و ۱۱ نفر خانم بودند و جمع بدهی این افراد حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بود.

منصور بیژنی افزود: اقدامات گسترده‌ای برای اصلاح مجرمان در زندان انجام می‌شود تا زمینه بازگشت سعادتمندانه این افراد به جامعه فراهم شود، اما تصور بیشتر مردم در مورد زندانیان ارتکاب یک جرم بزرگ توسط آنان است، بنابراین باید افکار عمومی را به این سمت هدایت کنیم که تعدادی از زندانیان به صورت عمدی مرتکب جرم نشده‌اند، بلکه به واسطه نداشتن تمکن مالی وارد زندان شده‌اند که این افراد در استان کم نیست.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی امسال هم طبق سنت هر سال، اول ماه رمضان، ۲۰ میلیارد ریال به ستاد دیه کشور کمک کردند که باعث رونق این جلسه شده است.

مدیرکل زندان‌های استان با بیان اینکه طی چهار سال گذشته با کمک خیرین ۸۰۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: در حقیقت کمک به آزادی یک فرد صرفاً کمک به زندانی نیست بلکه کمک به آینده فرزندان و حفظ بقای خانواده زندانی است و همین طور به شاکی و طرف مقابل نیز کمک می‌شود.

محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان هم با اشاره به ضرورت تشکیل جوامع دینی که از رسالت انبیا بوده است گفت: تشکیل جامعه اسلامی از رسالت انبیاء است، رسالت انبیاء در راستای تشکیل جامعه دینی بوده و آرمان جامعه دینی، استقرار عدالت است و در نهایت، مرحله کمال یافته یک جامعه اسلامی تحقق ارزش‌های اخلاقی در دل جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: زندان خسارت و رنج بزرگی به یک خانواده و جامعه تحمیل می‌کند و همه افراد جامعه باید نسبت به ارتقاء فرهنگی و اجتماعی احساس مسئولیت کنند.

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: یکی از موارد مهم موجود در برخی قوانین، بازدارنده نبودن آن است که در بعضی موارد هم خلأ قانونی وجود دارد، گاهی مسئولان در زمینه‌ای سهل‌انگاری می‌کنند که موجب تاثیرگذاری در وقوع جرایم غیر عمد می‌شود که باید برای پیشگیری از وقوع این جرایم، همگی احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: نبود سرپرست‌های خانواده زمینه بزهکاری در جامعه را افزایش می‌دهد، وقتی نان آور خانواده نباشد ممکن است اتفاقات نامطلوبی از لحاظ اقتصادی یا اجتماعی برای آن خانواده بیفتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.