بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از افتتاح ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی طی روز‌های آتی در این استان خبر داد.

حامد کیخسروی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و افتتاح حساب ۱۰۰ امام تشکیل شد و هدف از تاسیس آن تامین مسکن محرومین و مستضعفان و ساماندهی حاشیه شهرها بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی است که پایه و اساس عمران روستایی به شمار می‌رود و سایر دستگاه‌های اجرایی هم خدمات خود را در بستر و چهارچوب این طرح ارائه می‌کنند.

او با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی از محل اعتبارات استانی اجرا می‌شود، گفت: علاوه بر این بنیاد مسکن در قالب تفاهم‌نامه با اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به سنددار کردن مسکن روستاییان می‌کند.

کیخسروی افزود: در این راستا برای واحدها و قطعات مسکونی واقع در محدوده طرح هادی تشکیل پرونده شده و نقشه آن را به اداره ثبت اسناد می‌دهد و اداره ثبت اسناد هم سند این قطعات را صادر می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل وجود دارد که از این میزان ۵۰ درصد واحدها وارد عملیات ثبتی شده است.

به گفته او ، در سال‌های قبل برای واحدهای روستایی سندهای تک جلدی صادر می‌شد و الان اسناد به صورت تک برگ صادر می‌شود.

کیخسروی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی اظهار کرد: هدف از مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کاهش خسارت‌ها و تلفات حوادث قهری مانند سیل و زلزله به کمترین میزان است و در این زمینه استان اردبیل موفق شده است جایگاه خوبی در کشور کسب کند.

او با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۴ در روستاهای کشور و استان آغاز شده است، گفت: امسال در استان اردبیل هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی خواهد شد و امیدواریم با اقدامات در دست اجرا ۱۰۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.