حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است

مسئول دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان اردبیل گفت: حل اختلاف قبل از ارجاع پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری از سوی ادارات ضروری است.

احسان یعقوب زاده امروز در جلسه هم اندیشی در خصوص پیشگیری از ورود پرونده‌های پرتکرار به دیوان عدالت اداری با حضور نمایندگان حقوقی ادارات و نهادهای دولتی در دادگستری استان اردبیل گفت: نگاه پیشگیرانه در تشکیل پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری مهم است و در ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید این مقوله مهم مورد اهتمام باشد.

مسئول دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان اردبیل افزود: با توجه به تغییرات قانون جدید دیوان عدالت اداری از جمله تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری و تأکید بر نگاه پیشگیرانه از نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل انتظار داریم تا با بررسی درخواست مراجعین و رسیدگی به درخواست کتبی آنان نسبت به حل و فصل مشکلات در مواردی که قانونا در خود دستگاه قابل حل است، اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه از این طریق از ورود پرونده‌های غیرضروری به دیوان عدالت اداری پیشگیری می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان حقوقی ادارات باید راهنمایی و ارشادات قانونی به مراجعین در خصوص ضرورت ارایه درخواست کتبی و اخذ جوابیه لازم از ادارات برای مراجعه به دیوان را باید داشته باشند.

یعقوب زاده بر لزوم انعکاس دادخواست‌های سریالی توسط نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان به دیوان عدالت اداری و به تبع آن پیشگیری از ورود دادخواست‌های مشابه و تکراری و نیز اجرای سریع آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و احکام قطعیت یافته در دیوان عدالت اداری تأکید کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
دیوان عدالت = فریب کارکنان