مزایای احداث باغ در اراضی شیبدار چیست؟

مدیر باغبانی جهادکشاورزی گفت: متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار می‌توانند با حضور در مراکز جهادکشاورزی و ارائه درخواست، از مزایای این طرح، بهره‌مند شوند.

نوید رضا فرهانی افزود: این مزایا، نهال زیتون و کشت رایگان را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی موجود و درجه حرارت مناسب در اکثر مناطق استان، فرصت احداث باغ در اراضی شیبدار تا پیش از گرم شدن هوا وجود دارد.

امین منوچهری یکی از صاحبان اراضی شیبدار در این باره گفت: در روستای سید میران صاحب ۶ و نیم هکتار زمین شیبدار هستم که در سال ۹۸ هزار اصله نهال زیتون شناسه دار از جهادکشاورزی دریافت کردم.

او ادامه داد: پارسال از این باغ زیتون، حدود یک تن محصول برداشت کردم.

خرید تضمینی، اخذ مجوز برای فرآوری محصول از جمله روغن کشی و کنسرو، ازجمله خواسته‌های آقای منوچهری بود.

محمد مقصودلو، کارشناس مدیریت باغبانی نیز گفت: از ابتدای شروع طرح در اوایل بهمن تاکنون بیش از ۲۰ هزار اصله نهال رایگان یا یارانه دار، شامل گونه‌های مختلف زیتون، گردوی پیوندی، انار، انجیرو بادام به منظور مشارکت در احداث باغ با باغداران دارای عرصه در مناطق شیبدار توزیع شده است.

او افزود: در احداث باغات زیتون، علاوه بر توزیع نهال رایگان، کاشت درختان نیز با استفاده از اعتبارات دولتی طرح، رایگان انجام شود.

وجود شیب تند در نواحی کوهستانی از جمله عوامل طبیعی در فرسایش خاک است که رواناب سطحی را افزایش می‌دهد و موجب فرسایش خاک می‌شود.

کارشناسان می‌گویند: راهکار درمان پیشگیری از فرسایش خاک در استان ارتقای پوشش گیاهی و توسعه کشاورزی حفاظتی است.

برای این منظور عملیات احداث باغ در اراضی شیبدار در استان گلستان همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار