هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: پس از اعلام هشدار قرمز هواشناسی تا کنون هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری در هیچ کدام از محورهای ریلی نداشتیم.

حمید بهادری گفت: با توجه به فعال بودن سامانه بارشی در منطقه، به صورت مستمر تردد قطارها را رصد می کنیم.

 حمید بهادری اظهار داشت: پس از بازدید از اعضای کمیسیون پیشگیری از سوانح راه آهن جنوبشرق از خطوط ریلی منطقه، یک دستگاه درزین به منظور پیشرو قطارهای باری و مسافری در ایستگاه راه آهن خاش مستقر شده که در صورت وقوع مشکل احتمالی، اعزام قطارها لغو و یا با کُندی سیر اعزام شوند.

وی افزود: در زمان بارش باران، نقطه حساس منطقه جنوبشرق منطقه کوهستانی حدفاصل ایستگاه شورو تا رودماهی و کلات است که علاوه بر اعزام درزین های پیشرو برای بررسی فنی مسیر ریلی، اکیپ های کارگری و راهبانان به صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند.

وی بیان کرد: برای بررسی مسیر ریلی زاهدان به میرجاوه با توجه به نحوه احداث این خط که به صورت آب نما طراحی شده، درزین خط عریض آماده شده که پیش از اعزام ناوگان باری پاکستانی به عنوان‌ پیشرو اعزام می شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق ادامه داد: در مرکز کنترل قطارهای راه آهن جنوبشرق ستاد بحران تشکیل شده و اعضای ستاد بحران به صورت شبانه روزی در محل ستاد حضور دارند و برای مواجهه با هر گونه خلل احتمالی، تصمیمات لازم اتخاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان قطار نجات با تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز رفع نقص مسیر و جمع آوری سوانح در ایستگاه راه آهن جیگولی مستقر است.

بهادری خاطرنشان کرد: یک دستگاه جرثقیل ریلی برای واکنش سریع در زمان سوانح احتمالی در ایستگاه راه آهن فهرج مستقر شده که در صورت بروز مشکل، در کوتاه ترین بازه زمانی رفع ایراد شود.
 

برچسب ها: بارش باران ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار