تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم و سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به شکل سنجشی داشته باشیم؛ یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور وجود داشته باشد.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: از جمله کار‌های مشترک ما و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته، هوشمندسازی خدمات بود؛ پارسال پنجره واحد دانشگاه‌ها فعال شد که ۲۶۰ دانشگاه به آن متصل شدند و این کار در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات منتخب شد که مایه افتخار است.

وی ادامه داد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم سال قبل از آن در این اتحادیه مورد تقدیر قرار گرفته بود. امسال مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد و سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره داده می‌شد و ۱۲ درصد از آن هوشمند بوده و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

عیسی زارع پور گفت: تولید گوشی با وزارت صمت است و برای تولید گوشی ایرانی برنامه ای را با دوستان در وزارت صمت دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: مورد بحث شرکت تقلبی نوکیا یک بحث حقوقی است؛ آن ها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است ولی در حوزه کاری ما نیست و وزارت صمت باید اظهارنظر بکند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: موضوع یک بحث اختلافی است و شکایتی هم صورت گرفته و در دادگاه در حال بررسی است.

عیسی زارع‌پور همچنین گفت: من درباره واگذاری دیجی کالا به همراه اول تصمیم گیرنده نیستم. سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتور‌ها توسعه شبکه باشد اگر اپراتور‌های تلفن همراه پولی دارند باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند. من نه خریدارم نه فروشنده که بخواهم آن (خرید دیجی‌کالا از سوی همراه اول) را تأیید یا تکذیب کنم.

 وزیر ارتباطات گفت: تا پایان سال ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه می‌شود. برنامه توسعه از تک تک اپراتورها گرفته‌ شده و در حال اجرای کار هستند تا بتوانند ارتباطات پر سرعت‌تر و باکیفیت‌تری برای مردم فراهم کنند. تا سال آینده ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار