تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی

روزانه بیش از هزار زائر عتبات عالیات از مرز خسروی تردد می‌کنند.

پرهیخته مدیر پایانه مرزی خسروی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌ها و امکانات مناسب در مرز خسروی از دلایل تمایل زائران برای تردد از این مرز برای زیارت عتبات عالیات در عراق است گفت : با رایزنی‌های انجام شده با طرف عراقی، پایانه خسروی به صورت ۲۴ ساعته و بدون معطلی و توقف پذیرای زائران است.

مدیر پایانه مرزی خسروی در خصوص تردد زوار از مرز خسروی اظهار کرد: چهار بانده بودن و سطح سرویس‌دهی جاده‌های منتهی به مرز خسروی باعث شده که زائرین و مسافرین، سفری ایمن را تجربه کنند.

وی افزود: زیرساخت‌ها و امکانات مناسب موجود در پایانه خسروی به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه خاورمیانه و نزدیک‌ترین مرز به عتبات عالیات باعث شده روزانه شاهد تردد بیش از هزار زائر از این مرز باشیم.

مدیر پایانه مرزی خسروی در پایان عنوان کرد با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با طرف عراقی، پایانه خسروی به‌صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائرین محترم خواهد بود و زائرین و مسافرین بدون معطلی و توقف می‌توانند از مرز عبور نمایند.

وی ادامه داد: مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرز‌های کشورمان با شهر‌های زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

پرهیخته خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمان‌پذیر درجه‌یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته‌شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک‌شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم باهدف رونق بخشیدن به شهر و بهره‌مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می‌گرفت.

وی گفت: خسروی یکی از مرز‌های مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین‌المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که درگذشته جزئی از راه ابریشم بوده است

این مرز مسافت کوتاه تری در مقایسه با سایر مرز‌های کشور با عتبات عالیات دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار