لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس

مدیر کل میراث فرهنگی فارس بر لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در این استان تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های وزیر میراث اجرای برنامه‌ها و رویداد‌ها با محوریت روایتگری است تا آشناسازی مردم با پیشینه فرهنگیشان در این مرز و بوم افزایش یابد.

محمد ثابت اقلیدی درهمایش ادبی گلگشت سعدی با بیان اینکه فارس میزبان ۳۷ درصد از آثار تاریخی و گردشگری کشور است افزود: تمامی تلاشمان این است که بستری فراهم شود تا مردم بتوانند ازتمامی امکاناتی که در حوزه فرهنگ و تمد نی کشور و استان فارس وجود دارد بهره‌مند شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به ریشه‌های فرهنگی ما بپردازد و خورده فرهنگ‌ها را از عزلت بیرون کشاند برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های فرهنگی است که امروز شاهد برگزاری چنین مراسمی هستیم.

 او برگزاری چنین رویدادی که به مناسبت فرا رسیدن یادروز و هفته بزرگداشت شاعرنامی شهرمان سعدی شیرازی دایر شده است مثبت ارزیابی کرد و خواستار تداوم چنین برنامه‌هایی با مشارک مردم فرهنگ دوست ایران زمین شد.

ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از ویژگی‌های استاد سخن، شیخ اجل سعدی شیرازی پرداخت و گفت: سعدی علاوه بر اینکه شاعر برجسته و شهیری است در واقع به دلیل علاقه‌ای که به سفر داشته است خود یک گردشگر حرفه‌ای به شمار می‌رود.

او افزود: با اینکه شیخ اجل سعدی به نگارش سفرنامه‌های اقدام نکرده، اما در حکایت‌های گلستان و بوستان آثار سفر‌های خود را در قالب حکایت‌ها، پند و اندرز‌ها آورده است. 

ثابت اقلیدی ادامه داد: آثاری که وقتی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند در واقع آموزه‌های انسانی را تبیین می‌کنند و بیانگر این است که ما چگونه به بعد اخلاقیات بپردازیم و کمتر در گیرمسائل دنیوی شویم؛ بنابراین گزارش همایش ادبی گلگشت سعدی به مناسبت روز و هفته بزرگداشت سعدی با همکاری گروه فرهنگی شاهدان شیراز در تالار فرهنگی آرامگاه سعدی برگزار شد. 

این همایش با شعر خوانی، سخنرانی‌های ادبی، اجرای موسیقی سنتی، حکایت خوانی و سعدی خوانی همراه بود و مود استقبال کم نظیر مردم فرهنگ دوست شیراز نیز قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.