هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی

 رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز تا عصر سه شنبه بارش رگبار باران و در نواحی مستعد تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی از امروز تا عصر سه شنبه گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و احتمال گرد و خاک در استان آذربایجان شرقی می‌شود.

وی اظهار کرد: در نیمه شمالی و شرقی استان بارش رگبار باران، پدیده آذرخش و در نواحی مستعد و مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پدیده مه و غبار محلی دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه احتمال دارد شرایط فصلی و محلی بارش‌ها را تشدید کند گفت: احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر با بیان اینکه مردم برای پیشگیری از برخورد آذرخش در روز‌های بارانی از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن در زیر درختان در فضای باز خودداری کنند ادامه داد: در این بازه زمانی تغییرات قابل ملاحظه دمایی پیش بینی نمی‌شود و از روز چهارشنبه تا پایان هفته جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.