روز جهانی زمین پاک، نمادی از ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: روز زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش شهروندان درباره مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری از زمین و طبیعت خدا است.

نورانیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود “زمین” را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند، از این رو به مناسبت گرامیداشت این روز مراسمی با حضور مسئولین، اصحاب رسانه، هنرمندان و تشکل‌های محیط زیستی در پناهگاه حیات وحش شیرکوه برگزار شد.

وی افزود: روز زمین پاک را باید یک جنبش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند آگاه شوند.

نورانیان گفت: زمین پاک، فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش شهروندان درباره مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری از زمین و طبیعت خداست تا بتوانیم برای حل بحران تغییرات آب و هوایی، آلودگی پلاستیکی و حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری مشارکت کنیم. در ادامه مراسم پاکسازی از منطقه حفاظت شده شیرکوه انجام شد و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد ضمن قدردانی از حاضرین برای شرکت مراسم گرامیداشت روز زمین گفت: پاک نگه داشتن محیط و ترویج این فرهنگ با هدف زندگی در محیط‌های عاری از زباله و آلودگی جز با مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم امکان پذیر نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار