۶۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی اجرا می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری ۶۰ عنوان برنامه در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

 سردار عوضعلی فقیری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی بیان کرد: امام راحل دهم اردیبهشت روز شهادت عالم گران‌قدر شهید مطهری را به نام روز سیاسی عقیدتی نامیدند تا از اندیشه‌های بزرگ او بتوانیم بهره ببریم تمام آثار شهید مطهری بدون هیچ‌گونه اشکالی مورد تأیید است.

وی ادامه داد: به مناسبت این هفته اقدامات به سه دسته قبل، روزشمار و بعد از هفته عقیدتی سیاسی با ۶۰ عنوان برنامه تقسیم می‌شود.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان تصریح کرد: قبل، روزشمار و اقدامات بعدازاین هفته قریب به ۶۰ عنوان از ستاد سپاه سلمان، نواحی، حوزه، پایگاه و کانون‌ها به‌تناسب قشرهای ۲۲ گانه برگزار می‌شود.

وی افزود: چهار عنوان برنامه شاخص که قبل از این هفته آغاز می‌شود؛ تشکیل ستاد، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی و در فضای مجازی محورهای پیش‌بینی‌شده و کار شده است و فضاسازی محیطی در ارتباط با گرامی داشت شأن معلمان انجام می‌شود.

فقیری تشریح کرد: در اولین روز از این هفته هشت اردیبهشت‌ماه تحت عنوان گفتمان مطهر شهید مطهری خودسازی، جامعه‌سازی و انسان‌سازی شروع می‌شود برای نسل جوان پیش‌بینی‌شده است مطالب و دیدگاه‌های این شهید بزرگوار گفته می‌شود، همچنین نشست خبری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در ۱۰ اردیبهشت مکتب مطهر که مکتب انقلاب و بسیج در همه حوزه‌ها خصوصاً بسیج اساتید و فرهنگیان انجام می‌شود برگزاری نشست، کرسی و تجلیل از مدیران و معلمان نمونه در این روز رقم خواهد خورد جلسات تبیین و گفتگو پیرامون حجاب از دیدگاه شهید مطهری توسط بسیج خواهران انجام می‌شود.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان اذعان کرد: برگزاری حلقات صالحین، نشست‌های تربیت تعالی با موضوع شعار سال برگزار می‌شود تا مشکلات و موانع رفع شود و مطالبه‌گری از ارگان‌های مختلف انجام شود تبیین آثار و خدمات شهید مطهری به جهت آشنایی نسل‌های جوان با آثار این شهید بزرگوار تا اندیشه‌های وی در جامعه تبیین شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه مشق مطهر شهید مطهری پژوهش و تولید علم است توسط حوزه‌های علمی، دانشگاه‌ها مرکز فرهنگی ارگان‌های دانشجویی برگزار می‌شود همچنین فراخوانی برای تجلیل از پژوهشگران نمونه را داریم نواختن زنگ انشا مطهر در مدارس به صدا در می‌آید، نشست‌های گفتگو پیرامون حجاب اجرا می‌شود.

فقیری مطرح کرد: همایش هادیان سیاسی و حلقات صالحین دررابطه‌با موضوعات پژوهشی با تفکر شهید مطهری انجام می‌شود، تولید پوستر و عکس‌نوشته نیز در این روز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه همایش مطهر شهید مطهری قرآن، عترت و ولایت با تجلیل از فرماندهان و هادیان سیاسی انجام می‌شود، در این دلیل دیدار با مقام معظم رهبری و تداخل با این برنامه به‌روز سه‌شنبه موکول می‌شود در این روز محافل انس با قرآن، اجرای زنگ قرآن و وایت با حضور سخنرانان قرانی در استان تبین دستاوردهای انقلاب و تبیین جایگاه معلم همچنین تجلیل از معلمان نمونه انجام می‌شود.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان اظهار کرد: ۱۳ اردیبهشت یاد مطهر، شهید مطهری شهدا و ولایت‌مداری است برنامه غبارروبی و عطرافشانی از مزار مطهر شهدا، اجرای برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی در محل گلزار شهدا برگزار می‌شود همچنین تجلیل از معلمان توسط اداره کل آموزش‌وپرورش و دیدار از خانواده معظم شهدای فرهنگی و تربیتی در این روز انجام می‌شود، در سطح پایگاه‌ها خاطره و وصیت‌نامه شهدا بیان خواهد شد.

وی در پایان افزود: روز جمعه به فریاد مطهر، مهدویت، معنویت و قدس شریف نام‌گذاری شده است در این روز همه اقشار در نماز دشمن‌شکن جمعه شرکت خواهند کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار