معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام:

هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: سامانه بارشی از عصر امروز تا اوایل شنبه آینده آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری‌های جوی قرار می‌دهد.

مجتبی میهن‌پرست معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام اظهار کرد: فعالیت این سیستم از عصر امروز و با رشد ابر و بارش‌های پراکنده باران آغاز می‌شود و تا اواسط روز شنبه هفته آتی این بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای سامانه فوق هشدار سطح نارنجی صادر شده است، افزود: بارش‌های این سیستم به صورت رگبار بهاری است که طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه به تناوب و به صورت نقطه‌ای و منقطع شدت می‌یابد.

میهن پرست ادامه داد: این سیستم از ظرفیت بارشی قوی برخوردار است و کل استان را در برمی‌گیرد، اما هسته اصلی نزولات جوی سامانه مذبور در مناطق شمال، مرکز شرق و جنوب شرق استان است.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی همراه با رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد، صاعقه، وزش باد شدید لحظه‌ای و بارش‌های تند رگباری است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام یادآور شد: آبگرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بروز روان آب و اختلال در تردد از جمله پیامد‌های این سیستم خواهد بود.

میهن پرست در خصوص احتمال آسیب دیدن باغات و اراضی زراعی، عدم صعود به ارتفاعات به علت خطر اصابت صاعقه، تحکیم سازه‌های سبک، عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و خشکه‌رود‌ها هشدار داد.

میهن پرست بیان کرد: دمای هوای روزانه در مدت فعالیت سیستم بین هشت تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.