همدلی اعضای شورای اسلامی شهر یزد برای خدمت بهتر به مردم

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد با وجود همه اختلاف نظر و اختلاف سلایقی، با همدلی و همفکری برای خدمت بهتر به مردم همراه شدند.

عزیزالله سیفی در دوره شورای اسلامی شهر یزد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد گفت: نهم اردیبهشت ماه روز شورا‌ها است و خوشبختانه طی نشستی که با ریاست استاندار و حضور روسای شورا‌های اسلامی شهر و شهرداران سراسر استان برگزار شد با اهدای لوح تقدیر از این شورا به عنوان شورای برتر استان در سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

او ادامه داد: در ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۵ جلسه با ۱۳۷ مصوبه، همچنین در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۸ جلسه با ۲۲۰ مصوبه و در سال ۱۴۰۲ نیز ۶۵ جلسه با ۲۱۹ مصوبه داشته ایم و از روز‌های ابتدایی فعالیت این شورا جلسات به صورت مستمر برگزار شد. 

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت:افتخار می‌کنیم که حتی یک لایحه عقب مانده نداریم و از ابتدای شورای ششم یک روز هم برای انتخاب شهردار تاخیر و تعلل نشد و علی رغم اینکه بسیاری از شورا‌ها در استان‌های دیگر با مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستند، اما خوشبختانه در یزد علی رغم اختلاف نظر‌هایی که بین ۱۱ نفر از اعضای شورا وجود دارد که طبیعی است، اما این اختلاف دیدگاه‌ها در مصوبات و لایحه‌ها موجب اختلاف نشد و با همدلی خوبی که وجود دارد به مردم خدمت می‌شود.

سیفی ادامه داد: این همدلی و همکاری موجب شده تا بسیاری از پروژه‌هایی که سال‌ها بر روی زمین مانده بود و شهرداران مختلف آرزوی انجام آن را داشتند در این شورا انجام شود و به عنوان هدیه‌ای از طرف شورای ششم به مردم دارالعباده و شهر میراث جهانی یزد تقدیم شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام حمایت از اقدام انسانی دانشجویان اروپا و آمریکا در حمایت از ملت مظلوم غزه، اظهار داشت: علی رغم اینکه شعار آزادی در این کشور‌ها گوش جهانیان را کر کرده، اما همین تجمع انسانی دانشجویان نیز تحمل نشد و برخورد پلیس این کشور‌ها با تجمع مسالمت آمیز دانشجویان را شاهد بودیم.

رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: برخورد با حرکت خود جوش دانشجویان کشور‌های اروپایی و آمریکایی که در حمایت از ملت مظلوم غزه بود را محکوم کرده و اعلام می‌کنیم که این حرکت‌های مردمی و انسانی را نمی‌توان خاموش کرد و مردم نظاره گر کودک کشی و کشتار مردم بیگناه توسط رژیم منحوس صهیونستی هستند و فطرت انسانی در این کشور‌ها بیدار شده و در نهایت ریشه همه ظلم و جنایت‌ها را برملا خواهد کرد. 

سیفی همچنین در ادامه ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر، گفت: ۱۱ اردبیبهشت روز کارگر است و حمایت از کارگر وظیفه همگان همچنین رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند اگر حال کارگر خوب شد حال کشور خوب می‌شود و کارگران در صحنه اقتصاد کشور نقش اساسی دارند همچنین ۱۲ اردیبهشت روز معلم را تبریک می‌گوییم و زحمات این قشر فرهیخته برای نسل آینده و شکوفایی بیشتر کشور بر هیچکس پوشیده نیست.

او در پایان اظهار داشت: داشتن پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها مصوبه و دستور هیئت دولت و قانون است و باید اجرا شود و درخواست داریم که عینا اجرایی شده و شهرداری دقت لازم را در این زمینه داشته باشد همچنین در زمینه معضلات میدان امیرچقماق یزد نیز باید نشستی با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شده و تصمیم گیری شود البته مدیریت شهر متعلق به شهرداری بوده و نباید به سایر دستگاه‌ها واگذار شود.

اعلام نظر هیات تطبیق شهرستان در خصوص بند ۲ صورتجلسه ۱۸۹، بررسی گزارش حسابرسی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، بررسی لایحه در خصوص فروش کوچه متروکه واقع در بلوار شهید صدوقی، بررسی طرح پیشنهادی کمیسیون حمل و نقل در خصوص فرهنگ سازی همگانی وآموزش شهروندی با هدف اصلاح رفتار‌های شهروندان درآمد و شد درون شهری نیز در این جلسه علنی مطرح و بعد از تبادل نظر رای گیری و تصمیم گیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار