معاریو: نتانیاهو مدت‌هاست باری بر دوش «اسرائیل» شده است

به نوشته روزنامه معاریو نخست وزیر اسرائیل به واسطه اقداماتش باید موقعیت خود را ترک کند.

بن کاسپیت، کارشناس مسائل سیاسی اسرائیلی، در مقاله‌ای که در روزنامه معاریو منتشر شد، اشاره می‌کند که "نتانیاهو مدت هاست که باری بر دوش اسرائیل شده است" و تاکید می‌کند که "او باید موقعیت خود را ترک کند. "

کاسپیت با اشاره به اینکه "این همان کاری است که انگلیسی‌ها در بحبوحه جنگ جهانی دوم با نویل چمبرلین (نخست وزیر پیشین انگلیس) کردند" گفت: "آن‌ها این کار را کردند، زیرا چاره‌ای نبود. آنها این کار را نکردند، چون چرچیل را دوست داشتند، زیرا چمبرلین شکست خورد، انگلیس را از یک رسوایی به دیگری کشاند و به عبارت کلی ورشکسته ساخت.

به گفته کاسپیت، «تنها چیزی که اکنون می‌تواند نتانیاهو را دیوانه کند و با قدرت کامل به رفح حمله، حکم بازداشتی است که دادگاه کیفری بین المللی در لاهه تهدید به صدور علیه او کرده است».

نتانیاهو بایدن را تهدید کرد

وی با استناد به دو منبع که یکی از آنها اسرائیلی نیست، تاکید کرد که نتانیاهو در گفت و گوی تلفنی خود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را تهدید کرده است که اگر آمریکا جلوی این حکم بازداشت‌ها را نگیرد، مذاکره برای توافق را متوقف خواهد کرد و حمله خود را به رفح با شدت انجام خواهد داد. 

این نویسنده اسرائیلی افزود: «تنها راه برای اینکه نتانیاهو ترس خود را از دست بدهد و تهدیدهایش را عملی کند، سرنوشت شخصی او و اجرای حکم بازداشت است».

کاسپیت در انتها می‌گوید، حکم دستگیری «سرنوشت شخصی نتانیاهو» است و افزود: مردی که نام خود را به بن نیتای تغییر داده است، نمی‌تواند زندگی بدون سفر‌های لذت‌بخش به خارج از کشور به هزینه دولت یا برخی افراد خیر را تصور کند. برای آزادی شخصی خود بجنگید تا زمانی که خون بریزد. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا نظم داخل آمریکا بهم نخورد دنیا روی آرامش نخواهد دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بقیه ی عمرت را به حال خودت گریه کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخه این یابو که بدون حمایت امریکا پنج دقیقه ای اسمش از نقشه جهان پاک میشه چطور میخواد امریکا رو تهدید کنه و براش شرط بذاره،! از طرفی مگه امریکا مخالف حمله به رفح است انها هم اگر از عواقبش بیم نداشتند نشان داده اند که هیچ منعی برای مسلمان کشی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار جنگ غزه را طولانی می‌کند. اروپا جنایتکار جنگ غزه را طولانی می‌کند.
۱۵:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار جنگ غزه را طولانی می‌کند.
اروپا جنایتکار جنگ غزه را طولانی می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۴:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
با ۷۰ سال سن چند صباحی دیگه زنده نیستی این همه انسان بیگناه کشتی دو روز دیگه از قدرت برکنار میکننت میری پی کارت تو‌ میمونی گناه کشتن این همه انسان بیگناه جواب خدا هیچ جوری نمیتونی بدی بد جهنمی واسه خودت درست کردی در آن دنیای ابدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
نتانیابو باری بر دوش اسرائیل و اسرائیل باری بر دوش جهان که ان شاالله از صفحه روزگار محو خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
استکبار جهانی در حال فروپاشیه با تنفس مصنوعی نمیتونن نجاتش بدن
اینقدر داغون شده که کاندید ریاست جمهوریشون ختم شده به ۴ تا ابله ، عقب افتاده ی ، روانی اسرائیل ، نتان یابو و گالانت امریکا ، ترامپ و بایدن خدا تشت رسوایشون رو به وسیله مجاهدان فلسطین و شهیدان راه فلسطین و مردم مظلوم غزه چنان به زمین کوبیده که ملتهای خودشون هم از خواب بیدار شدن فهمیدن چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
دانشجویان آمریکا، اروپا و جهان باید مسلح شوند و در برابر ارتش آمریکا و اروپا بایستند‌ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سقوط و زوال امریکا
با کاندیدا ی ترامپ و بایدن
سقوط و زوال صهیونیست ها
با مدیریت بی بی یابو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس از گذشت 7 ماه و کشتار قتل عام بیش از 38 هزار نفر مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه نوار غزه در جنگ غزه، ترکیه تجارت با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد شرم آور و تاسف بار است.
آخرین اخبار