فعالیت شریان به انتخابات محصور نیست

جبهه شریان اعلام کرد: از امروز، کار اصلی شریان مجددا آغاز می‌شود و با کمک یکدیگر در فعالیت تشکیلاتی حرکت خواهیم کرد.

 دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی طی ۲ مرحله به پایان رسید و با اعلام نتایج نهایی، فصل جدیدی از کار و خدمت برای مردم آغاز شد.

 شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی ضمن تبریک این رویداد دین‌مدارانه و مردم‌سالارانه به امام خامنه‌ای و عموم ملت ایران به ویژه منتخبان مجلس، به نکاتی اشاره می‌کند:

در این اطلاعیه آمده است: شریان از ابتدا در تلاش بود جبهه‌ای گسترده و فراگیر به نفع مردم تشکیل شود و به این منظور، با مجموعه‌های مختلف رایزنی‌های مفصلی انجام داد و در نهایت با حضور رزما و تلاشگران و جماران، ائتلاف انتخاباتی اُمنا تشکیل و فعالیت انتخاباتی در تهران پایه‌گذاری شد و تأکید بر شاخص به‌جای شخص، شایسته‌سالاری، حمایت از افراد دارای سبک زندگی اسلامی - ایرانی و صاحب مواضع شفاف در بزنگاه‌ها، جزو باید‌ها و پرهیز از سهم‌خواهی و پدرخواندگی و قبیله‌گرایی و ترجیح منافع فردی و باندی به جای منافع ملی نیز نباید‌های اُمنا بود.

اطلاعیه آورده است: انسجام گفتمانی و وحدت حداکثری در ائتلاف انتخاباتی اُمنا به شکلی پیش رفت که شیطنت‌ها و دروغ‌سازی‌ها و تلاش‌های مختلف جهت تضعیف ائتلاف و ایجاد انشقاق در اضلاع مختلف آن، کمترین تأثیری نداشت و رأی‌دهندگان تهرانی نیز با مشاهده این اتحاد انقلابی با انتخاب ۱۹ نفر از فهرست اعلامی، به حمایت از آن برخاستند.

اطلاعیه یادآورشده است: شریان از تمامی اضلاع شرکت‌کننده در این ائتلاف که فداکارانه و ایثارگرایانه مسیر تغییر و تحول در حکمرانی را پیگیری کردند، قدردانی می‌کند و امیدوار است در آینده و با همراهی مجموعه‌های دیگری که دل در گرو پیشرفت انقلاب اسلامی دارند، شاهد اتحاد‌های گسترده‌تر و جدی‌تر و موثرتر به نفع اسلام و انقلاب و مردم کشورمان و مستضعفان عالم باشیم.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: جبهه شریان براساس تصمیم تشکیلاتی که با رویکرد خرد جمعی اتخاذ شد، در تعدادی از حوزه‌های انتخابیه با احترام به تمامی نامزدها، به حمایت از نامزد‌هایی پرداخت که قرابت گفتمانی بیشتری دارند و البته بنا بر ملاحظاتی - از جمله پرهیز از تشتت و انشقاق در بدنه انقلابی - در تعداد قابل توجهی از حوزه‌های انتخابیه سکوت اختیار کرد.

جبهه شریان در ادامه این اطلاعیه عنوان کرده است: نتایج نشان می‌دهد درمجموع ۱۰۴ منتخب مجلس دوازدهم به صورت رسمی از حمایت جبهه شریان برخوردار بودند و البته تعداد دیگری از منتخبان - اگرچه حمایت رسمی نشدند -، اما از لحاظ گفتمانی اشتراکات بسیاری دارند و به طور قطع در ادامه راه با هم‌افزایی و همگرایی، اتفاقات خوبی برای کشور رقم خواهد خورد.

اطلاعیه تاکید کرده است: ناگفته پیداست که منتخبان مورد حمایت، از آزادی رای و نظر برخوردارند و در کنش‌های مختلف مجلس، ریزش‌ها و رویش‌ها طبیعی است، اما این آمار در کنار آمار مجموعه‌های همسو که بعضا اشتراکات فیمابین دارند، امید‌ها را برای مجلسی انقلابی‌تر و کارآمدتر و مردمی‌تر افزایش داده است.

در این اطلاعیه آمده است: مهمترین محور فعالیت شریان، کار شبکه‌ای در حوزه‌های تخصصی است و حالا پس از طی فرایند پرچالش انتخابات، نوبت به تقویت و سازماندهی شبکه‌های تخصصی با ۴ هدف "شناسایی نیرو‌های متخصص، توانمندسازی متخصصان، شناسایی مشکلات ملی و منطقه‌ای و بومی مرتبط با هر شبکه و ارائه راهکار برای حل مشکلات" رسیده است.

در اطلاعیه جبهه شریان عنوان شده است: علاوه بر این، تکمیل، ترمیم و تقویت شورا‌های استانی به منظور گسترده‌شدن شبکه‌های مذکور کارویژه مهم شریان در پساانتخابات است که با کمک و همراهی همراهان گرانقدر به ویژه جوانان علاقه‌مند به کار تشکیلاتی پیگیری خواهد شد.

اطلاعیه خاطرنشان کرده است: شبکه‌های شریان برای منتخبان مجلس دوازدهم نقش بازو‌های مشورتی و نظارتی ایفا خواهند کرد و این ظرفیت عظیم کارشناسان جوان و مجرب انقلابی در خدمت مجلس دوازدهم قرار خواهد گرفت تا با کمک آن به اتخاذ تصمیم‌های صحیح‌تر و موثرتر برای موضوعات تخصصی با حضور و مشورت متخصصان همان موضوعات بپردازند.

جبهه شریان در پایان این اطلاعیه آورده است: ضمن تقدیر از مردم عزیزی که به این مجموعه اعتماد کردند و با تشکر از دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی و امنیتی در برگزاری انتخابات، و با سپاس از شریانی‌هایی که در تهران و استان‌ها بیش از ۳ ماه فعالیت جهادی داشتند، و احزاب و گروه‌های سیاسی که به جبهه شریان پیوستند، به ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان امیدوار و انقلابی تعهد می‌دهیم بر عهدی که از ابتدا با آنان بستیم، پایبند هستیم و فعالیت‌ها به ایام محدود انتخابات محصور نیست.

اطلاعیه افزوده است: از امروز، کار اصلی شریان مجددا آغاز می‌شود و با کمک یکدیگر در فعالیت تشکیلاتی و شبکه‌ای، به سمت اهداف و برنامه‌های اعلام شده در مرامنامه حرکت خواهیم کرد و در این مسیر، به تک تک شما دست یاری می‌دهیم و منتظر همراهی، پیشنهاد و فعالیت شما هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار