رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های ایلام:

حدود سه هزار ازدواج دانشجویی در ایلام شکل گرفته است

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام از پایداری خانواده در بین ازدواج‌های دانشجویی خبر داد و گفت: در مجموع در استان ایلام تا کنون حدود سه هزار ازدواج دانشجویی شکل گرفته است.

حجت الاسلام محمدرضا حسینی نیا رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه اظهار کرد: موضوع ازدواج دانشجویی یکی از موضوعات مهم مرتبط با خانواده، فرزندآوری و تثبیت نظام اجتماعی کشور است.

وی با بیان اینکه ازدواج بهنگام، با آگاهی و شناخت جزو اهداف طرح همسفر تا بهشت است و ازدواج قبل از دانش‌آموختگی یکی از بهترین اَشکال ازدواج‌ها محسوب می‌شود، گفت: در مجموع در استان ایلام تا کنون حدود سه هزار ازدواج دانشجویی شکل گرفته است.

وی افزود: به طور حتم اهمیت ازدواج این جمعیت جوان که بسیاری از آنها در حال علم آموزی هستند و در سنین ازدواج قرار دارند، تشکیل خانواده و تحکیم بنیاد‌های اجتماعی و تعالی خود است که البته رشد جمعیت را نیز به دنبال خواهد داشت.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام به اهمیت ازدواج‌های دانشجویی و نقش آنها در استحکام خانواده اشاره کرد و یادآور شد: از سال ۷۶ تا کنون نیم میلیون ازدواج دانشجویی داشتیم که ۹۴ درصد از این میزان ازدواج‌ها به عنوان الگوی موفق خانواده پایدار نام برده شد.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های ایلام ادامه داد: همچنین دوره‌های آموزشی این طرح توانسته است در پایداری زندگی‌های مشترک تشکیل شده مؤثر و اطلاعات مفیدی را به شرکت کنندگان منتقل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.