بیش از ۲۸۹ هزار نفر، واجد شرایط رای در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

بیش از ۲۸۹ هزار نفر در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف واجد شرایط رای در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان گفت: آمار واجدین شرایط حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بالغ بر ۲۸۹ هزار نفر است.

سلیمی بابیان اینکه متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند، افزود:براساس قانون، تنها واجدان شرایطی که مرحله اول، در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف رای داده اند می‌توانند دور دوم در همین حوزه شرکت کنند و همچنین افرادی که در مرحله اول در هیچ حوزه‌ای رای نداده اند می‌توانند، در هر حوزه‌ای که به دور دوم کشیده شده است، رای بدهند.

وی تعداد شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را ۲۸۷ شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد در بیرجند ۱۸۸ شعبه، درمیان ۵۶ شعبه و خوسف ۴۳ شعبه فعالیت خواهند کرد. 

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه بطور میانگین ۲۰ نفر در هر صندوق جزو عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی خواهند بود، افزود: با احتساب تعداد شعب اخذ رای و عوامل ستاد انتخابات شهرستان‌ها و هیات‌های نظارت و بازرسی بالغ بر ۶ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در این مرحله در استان فعالیت می‌کنند. 

سلیمی ساعت شروع رای گیری را از ۸ صبح تا ۱۸ روز جمعه ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد و گفت: رای گیری تا موقعی که بر اساس قانون تمدید شود انجام خواهد شد.

برچسب ها: انتخابات ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار