با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد؛

مراسم بهره برداری از دستگاه اگزایمر لیزر (حذف عینک) در بیرجند

مراسم بهره برداری از دستگاه اگزایمر لیزر (حذف عینک) در بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

طی مراسم بهره برداری از دستگاه اگزایمر لیزر (حذف عینک) که در محل مرکز جراحی محدود و سرپایی نور بیرجند برگزار شد، دستگاه اگزایمر لیزر با توانایی رفع عیوب انکساری چشم، نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم به منظور حذف عینک مورد بهره برداری قرار گرفت.

دستگاه اگزایمر لیزر (حذف عینک) TECHNOLAS (Teno ۲) NEW ۲۱۷ با ویژگی trans prk همراه با تحهیزات جانبی از دستگاه‌های پیشرفته چشم پزشکی است که توسط اساتید پیشکسوت چشم پزشکی استان و با حمایت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و معاونت اقتصادی استانداری با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تهیه شده است.

این دستگاه برای اولین بار در خراسان جنوبی نصب و راه اندازی شده و تا قبل از این بیماران به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کردند.

مرکز جراحی محدود و سرپایی نور بیرجند با ۱۰ تخت در سال ۱۳۸۵ با اخذ موافقت اصولی تأسیس و در سال ۱۳۸۶ راه اندازی شد.


بیشتر بخوانید


 این مرکز با زیربنای هزار و ۱۵۰ متر مربع در دو طبقه و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع احداث شده است.

آب مروارید (کاتاراکت)، آب سیاه (گلوکوم)، ناخنک، شالازیون، اعمال جراحی پلک، کاشت و تعویض لنز، ترمیم مجاری اشکی، جراحی‌های حذف عینک مثل نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم از جمله اعمال جراحی است که در این مرکز انجام می‌شوند.

این مرکز مجهز به تجهیزات تشخیصی و تصویربرداری شامل دستگاه فیکو جهت اعمال جراحی آب مروارید، کلیه ست‌های جراحی آب مروارید، آب سیاه و ناخنک، دستگاه OCT جهت تصویربرداری شبکیه، دستگاه توپوگرافی orb scan و Tomey جهت تصویر برداری قرنیه، دستگاه ابرومتری Zy wave و ... است.

این مرکز در حال حاضر با ۱۴ نیروی تخصصی و خدماتی و ۴ پزشک متخصص چشم مشغول خدمات دهی به مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.