توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی عملیاتی شد؛

پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت برای تصادفات ۲۸۵ تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث

قمصریان گفت: سال گذشته صندوق تامین برای تصادفات ۲۸۵ تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده البته رانندگان و مالکان خاطی مکلف به بازپرداخت آن هستند.

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق قانون بیمه اجباری شخص ثالث هر وسیله نقلیه‌ای که فاقد بیمه‌نامه باشد ارائه هرگونه خدمت به آن ممنوع است از جمله موارد تاکید شده در قانون هم بحث بار و مسافر است اولین نکته ما در رابطه با تاکسی‌ها که وسیله نقلیه عمومی محسوب می‌شوند و سازمان ناظر دارند این بوده که نظارت دائمی بر بیمه شخص ثالث این گروه اجباری است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد از حدود ۳۵۰ هزار تاکسی تا قبل از فراخوان‌های اخیر نزدیک به ۳۰ هزار تاکسی بیمه شخص ثالت نداشتند که البته تعداد بسیار زیادی از آنها اقدام به خرید بیمه‌نامه کردند که جای تقدیر دارد.

او افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده سال گذشته صندوق تامین برای تصادفات ۲۸۵ تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است که البته رانندگان و مالکان خاطی مکلف به بازپرداخت آن هستند.

این مقام مسئول می‌گوید: قانون تاکید دارد خسارت زیان دیدگان که مقصر آنها فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند از سوی صندوق تامین پرداخت شود و صندوق مکلف است از تمام ابزار‌های قانون برای بازیافت این مبلغ پرداختی استفاده و پیگیری کند لذا تاکید می‌شود همه دارندگان وسایل نقلیه اقدام به خرید بیمه‌نامه کنند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینگونه گزارش ها نمیتواند سرپوشی بر مقررات حاکم
بر بیمه شخص ثالث باشد !!!
وقتیکه مردم از بیمه کردن اتومبیل خود فرار می کنند ،
دلایل مشخصی دارد ، که مهمترین آن حذف موارد اختیاری
در تعرفه های تشکیل دهنده حق بیمه شخص ثالث میباشد !! که
در دهه های گذشته برخی از موارد اختیاری بود ،
نهایتا اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس ، بصورت تخصصی
به این موضوع ورود نکرده است !!!
جالب اینکه ، آن پایگاه خبری هم دراین خصوص فقط با عوامل
بیمه مرکزی که از متهمین اصلی این نابسامانی هستند مشورت
می کند !!!!
آخرین اخبار