ایجاد دانشکده علوم پزشکی در میبد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با افزایش زیرساخت‌ها، دانشکده علوم پزشکی در میبد ایجاد می‌شود.

سید مهدی هاشمی باجگانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در میبد با اشاره به ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: شهرستان میبد در حوزه سلامت و آموزش از ظرفیت دانشکده پرستاری و مامایی برخوردار است که در طول یکسال گذشته اعضای هیئت علمی که از محل اصلی خدمت خود در میبد دور شده بودند، فرا خوانده شدند و ۲ عضو جدید هیئت علمی برای دانشکده میبد جذب شدند.

وی با بیان اینکه همچنین ۲ عضو جدید برای دانشکده پرستاری درخواست داده شد که به این مجموعه اضافه شدند، افزود: امکانات آموزشی و رفاهی در طول یکسال گذشته در این دانشکده تقویت و زمینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری فراهم و رشته فوریت‌های پزشکی نیز راه اندازی شده است که با افزایش زیرساخت‌ها، دانشکده علوم پزشکی میبد نیز راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: بیشتر پزشکان متخصص شاغل در شهرستان‌های استان بعد از یزد، میبدی هستند و بیمارستان شهرستان با پیگیری رئیس بیمارستان و همت خیرین سلامت، دارای امکانات تشخیصی و درمانی متعدد است.

سید جمال سجادی پور فرماندار میبد هم با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های پزشکان و پرستاران جبهه سلامت در دوران کرونا افزود: هر چه قدر در حوزه بهداشت در ارتباط با پیشگیری اقدامات بیشتر انجام شود، کمتر نیاز به درمان پیدا می‌کنیم.

وی، اجرایی شدن پروژه‌های ساخت و ساز در بخش درمان را نیز یادآور شد و گفت: یکی از این پروژه‌ها احداث ساختمان شبکه بهداشت و درمان است که آغاز شده است.
محمدرضا میرشمسی رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان میبد هم ایجاد روحیه همدلی و کار، جهت ارتقای شاخص‌های سلامت در شهرستان میبد و ارتقای وضعیت بهداشت، صیانت از جوانی جمعیت و خانواده، استفاده از ظرفیت شهرداری و شورای اسلامی شهر، پیگیری اجرا و تکمیل زیرساخت‌های حوزه بهداشت، پیگیری اجرای سند ملی بیماری‌های غیر واگیر، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت اهمیت دادن به سلامت روان در کنار سلامت جسم و اهمیت دادن به حفظ سلامت شاغلان را از جمله اولویت‌های کاری خود برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.