گمرک باشماق جایگاه سوم کشوری ترانزیت خارجی مبدا را به خود اختصاص داد

گمرک باشماق در استان کردستان پس از گمرک پرویزخان و گمرک شهید رجایی، بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور در فروردین امسال را به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات کردستان اظهار کرد: در فروردین ماه امسال تشریفات گمرکی بیش از ۲۴۴ هزار تن انواع کالای ترانزیتی به ارزش بالغ بر ۲۹۷ میلیون دلار از گمرک باشماق انجام شد.

فرامرز امیدی اضافه کرد: از مجموع کالا‌های ترانزیتی در این مدت، ۲۰۵ هزار تن آن به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار به صورت ترانزیت مبدا به کشور وارد شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی رشد ۶۳ درصدی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: در همین مدت ۳۹ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار از گمرکات استان طی تراتزیت خارجی مقصد به کشور عراق خارج شده است.

امیدی اذعان کرد: گمرک باشماق در استان کردستان پس از گمرک پرویزخان و گمرک شهید رجایی، بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را در فروردین ماه ۱۴۰۳ به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات کردستان یاد آور شد: در فرودین ماه امسال ۵۰ هزار و ۶۹۸ نفر مسافر اعم از ایرانی و خارجی از پایانه مسافری باشماق وارد و در همین مدت ۴۷ هزار و ۹۲۵ مسافر نیز از این مرز خارج شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.