کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین از کشف و توقیف هزار و ۳۹۸ قلم انواع داروی غیرمجاز عطاری در شهرستان آبیک خبر داد.

رامش مهرآیین کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین گفت: در راستای تامین امنیت اجتماعی و سلامت عموم مردم، پیگیری و بازدید‌هایی برای جلوگیری از فروش دارو‌های تقلبی و غیرمجاز در سطح استان انجا شد که در این خصوص از یک مرکز پخش فرآورده‌های گیاهی، ۲۹ قلم انواع دارو‌های غیرمجاز و تقلبی به ارزش ۵۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: اقلام جمع آوری شده شامل ۱۰۷ قرص متادون، ۱۳۵ قرص مورفین، ۲۰۰ قرص چاقی و ۱۰۰ قرص تنظیم کننده هورمون‌های زنانه، ۴۰۰ قرص چربی سوز، ۵۰ قرص لاغری، سه عدد کلونازپام و اقلام دیگری از جمله روغن زالو و انواع روغن‌های دیگری کشف و ضبط شدند.

مهرآیین تاکید کرد: کشفیات یاد شده توسط بازرسان واحد فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان قزوین کشف شده و پرونده آن نیز به مراجع قضایی ارجاع شده است.

این مسئول یادآور شد: شهروندان هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت و مجوز‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و همچنین به مشاوره‌های غیرمجاز عطاری‌ها نیز اتکا نکنند و برای درمان بیماری از طریق گیاهان دارویی حتما به پزشک حاذق و مجوزدار طب سنتی مراجعه کنند.

کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو استان قزوین بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که در تهیه هرگونه داروی گیاهی و شیمیایی فقط به داروخانه‌ها مراجعه کنند و توجه داشته باشند که به جز داروخانه‌ها، هیچ مکان دیگری محل عرضه فروش قانونی دارو نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار