کشف بیش از هزار قلم داروی غیرمجاز در آبیک

کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین از کشف و توقیف هزار و ۳۹۸ قلم انواع داروی غیرمجاز عطاری در شهرستان آبیک خبر داد.

رامش مهرآیین کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین گفت: در راستای تامین امنیت اجتماعی و سلامت عموم مردم، پیگیری و بازدید‌هایی برای جلوگیری از فروش دارو‌های تقلبی و غیرمجاز در سطح استان انجا شد که در این خصوص از یک مرکز پخش فرآورده‌های گیاهی، ۲۹ قلم انواع دارو‌های غیرمجاز و تقلبی به ارزش ۵۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: اقلام جمع آوری شده شامل ۱۰۷ قرص متادون، ۱۳۵ قرص مورفین، ۲۰۰ قرص چاقی و ۱۰۰ قرص تنظیم کننده هورمون‌های زنانه، ۴۰۰ قرص چربی سوز، ۵۰ قرص لاغری، سه عدد کلونازپام و اقلام دیگری از جمله روغن زالو و انواع روغن‌های دیگری کشف و ضبط شدند.

مهرآیین تاکید کرد: کشفیات یاد شده توسط بازرسان واحد فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان قزوین کشف شده و پرونده آن نیز به مراجع قضایی ارجاع شده است.

این مسئول یادآور شد: شهروندان هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت و مجوز‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و همچنین به مشاوره‌های غیرمجاز عطاری‌ها نیز اتکا نکنند و برای درمان بیماری از طریق گیاهان دارویی حتما به پزشک حاذق و مجوزدار طب سنتی مراجعه کنند.

کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو استان قزوین بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که در تهیه هرگونه داروی گیاهی و شیمیایی فقط به داروخانه‌ها مراجعه کنند و توجه داشته باشند که به جز داروخانه‌ها، هیچ مکان دیگری محل عرضه فروش قانونی دارو نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.