دانشجویان هاروارد یک تالار در این دانشگاه را «شیرین ابوعاقله» نام‌ نهادند

در سالگرد شهادت خبرنگار فلسطینی شیرین ابوعاقله، دانشجویان هاروارد یکی از تالار‌های این دانشگاه را به یاد او نام‌گذاری کردند.

در ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین، دانشجویان هاروارد با نصب بنری روی نمای یکی از تالار‌های این دانشگاه، آن را به نام «شیرین ابوعاقله» نام‌گذاری کردند.

به گزارش الجزیره، ابوعاقله یکی از خبرنگاران ارشد این شبکه بود که دو سال پیش حین تهیه گزارش در شهر «جنین» در کرانه باختری اشغالی، با شلیک گلوله یک تک‌تیرانداز صهیونیست به شهادت رسید.

پردیس‌های دانشگاهی در آمریکا و سراسر جهان در هفته‌های اخیر شاهد قیام دانشجویان و اعضای هیئت علمی بوده‌اند که به نشانه حمایت از فلسطین دست به تجمع در محوطه دانشگاه زده‌اند. پیش از این و در جریان اعتراضات دانشگاه کلمبیا در نیویورک، دانشجویان پس از ورود به تالار مشهور «همیلتون» بنری روی نمای آن نصب کردند که بر آن نام «هند رجب» حک شده بود.

هند رجب یک دختر شش ساله فلسطینی بود که همراه با خانواده‌اش در خودرو هدف گلوله‌باران نظامیان صهیونیست قرار گرفت. او که همه اعضای خانواده خود را از دست داده بود، در تماسی با هلال احمر گفته بود که «خیلی می‌ترسد». جسد او دو هفته بعد از این تماس شناسایی شد و وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر مسئول مستقیم شهادت وی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
روح این خانم مسبحی شاد باد
حتی زمان خاک سپری
به جسد ایشان حمله کردند و چند بار جسد به زمین افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
درود بر مردم غزه
آخرین اخبار