سهم گردشگری در اقتصاد لرستان باید ۲،۵ برابر سال گذشته شود

استاندار لرستان گفت: باید در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان به گونه ای عمل شود که سهم گردشگری در اقتصاد امسال به نسبت سال گذشته ۲ و نیم برابر شود.

ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید سرزده از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، عنوان کرد: برای ارتقا اقتصاد استان از طریق گردشگری باید برنامه ای با رویکرد تاثیر گردشگری در اقتصاد استان در این اداره کل تدوین شود.

وی با اشاره به تاکید بر مقوله گردشگری در برنامه هفتم توسعه، ادامه داد: این برنامه باید در راستای سیاست های برنامه هفتم توسعه تدوین شود.

استاندار لرستان همچنین با دعوت از وزیر میراث فرهنگی برای حضور در لرستان، ابراز کرد: برای توسعه گردشگری در لرستان بخاطر مشکلات زیرساختی که وجود دارند نیاز مبرم تست که از منابع ملی، اعتباراتی برای لرستان در نظر گرفته شود.

شفقت در ادامه به نقش جشنواره و بازارچه های صنایع دستی در ایجاد اشتغال خرد در استان اشاره کرد و گفت: از متولیان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان انتظار داریم در سالجاری یک جشنواره صنایع دستی با شعب شهرستانی را در استان برگزار کنند.

وی افزود: مدیر کل میراث فرهنگی پیگیر حضور در جشنواره صنایع دستی با محوریت کشورهای عضو اکو از طریق موسسات رابط و عضو اکو باشد.

استاندار تاکید کرد: اولویت اول برنامه های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری باید ایجاد اشتغال از طریق گردشگری باشد.

شفقت بیان کرد: پروتکل بین گردشگران و خدمات دهندگان در استان باید به گونه ای عمل شود که گردشگران در نهایت خودشان مبلغ حضور سایرین در استان شوند.

وی با اشاره به حضور سرزده در دستگاه های اجرایی گفت: اولویت حضور ما در دستگاه هایی است که در ایجاد اشتغال بیش ترین تاثیرگذاری را دارند و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری یکی از این دستگاه هاست.

استاندار لرستان از زمان حضور در لرستان تا کنون در در دستگاه هایی از جمله صمت، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت سرزده حاضر و با ارباب رجوع و کارکنان به صورت مستقیم دیدار و گفتگو کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.