آسیب مافیای کنکور از مصوبه امتحانات نهایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر نسلی متفکر تربیت کنیم، حتماً در آینده الگوی جهان خواهیم شد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش‌وپرورش باید به دانش‌آموز یاد بدهد که او جزئی از فرآیند پیشرفت کشور است و یک بُعد این مسئله به کتاب‌های درسی ارتباط دارد. اصلاح کتاب‌های درسی بر مبنای «چارچوبِ شایستگی‌های پایه و عمومی» آغاز شده است. 

وی ادامه داد: اگر نسلی متفکر تربیت کنیم، حتماً در آینده الگوی جهان خواهیم شد.

او افزود: نقشه راه اجرای سند تحول در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، این نقشه راه مبتنی بر همه تجربه‌های پیشین است. برای تهیه آن سندی نبوده که موجود باشد و از آن بهره نبرده باشیم. از همه وزرای پس از تدوین سند تحول بنیادین هم مستقیم و غیر مستقیم در نشست‌ها مشورت گرفته‌ام و همه آنها دغدغه‌مند تحول بودند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین‌بار بعد از حدود ۱۵ سال، برای جذب مربیان پرورشی، تربیت بدنی، مراقب سلامت و مشاور، آزمون استخدامی برگزار کردیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مافیای کنکور از اجرای مصوبه امتحانات نهایی آسیب دید و خیلی تلاش کرد که نگذارد این اتفاق بیفتد. کمااینکه در گذشته دوبار تلاش کرد و موفق هم شده بود. ما در دو دوره سابق مجلس، شاهد تصویب قانون حذف تدریجی کنکور بودیم که به دو دولت قبل ابلاغ هم شد؛ اما در مقام عمل نتوانستند اجرایی کنند.

صحرایی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به قلّه برسیم باید دانش‌آموزان فکور تربیت کنیم، نباید دانش‌آموز، صرفاً در تست زدن در آزمون‌ها ماهر شود، باید عمیق یاد گرفته باشد و پایه این بینش در آموزش و پرورش است. اگر دانشمندان بزرگ در آموزش عالی می‌خواهیم، باید دانش‌آموزان را کنجکاو و مسئله‌محور تربیت کرده باشیم.

او گفت: مسائل آموزش و پرورش با توجه به جایگاه والای آن، جزو مسائل کلان و ملّی است و درنهایت با ائتلاف ملی هم حل می‌شود. این ائتلاف فقط دولتی نیست؛ ائتلاف همه ارکان نظام با مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۰۶:۲۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
تاکی این حرف مردم به گوشتون نمیرسه یا خودتون به نشنیدن زدید
کنکوربه حالت اول برگردانید
الان باید پول کتاب تشریحی هم بدیم
سوالات نهایی هم که لو میرن و تقلب بیداد می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
شماحتی به حرف مردم گوش نمی دهید
هرچی میگیم کنکور به همون سبک میخواهیم باز حرف خودتون میزنید
الان علاوه بر مافیای کنکور،مافیای معدل هم هست
وبه جای یکسال استرس شده سه سال
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
با این مصوبه نه تنها مافیای کنکور هنوز به بهانه 40 درصد تاثیر تو بازارن بلکه مافیای نهاییم اضافه شده
United States of America
علی
۱۶:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
با این کارتون روز به روز کنکوری هارو نا امید تر می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بامصوبه کنکوری شوراهم دانش آموزان ،وحانواده آنها رو بیچاره وناامید کردید این مصوبه بی عدالتی محض است لطفاً هرچه سریعتر دستورلغوش را صادر کنیدوانها رو ازاین بد بختی واستر س نجات دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
امتحانات نهایی قابلیت تفکیک داوطلبان برای ورود به دانشگاه را ندارد چرا این مساله را کتمان می کنید؟؟ تقلب در امتحانات نهایی بسیار زیاد است و از طرفی یک ماه امتحان نهایی فشار زیادی به داوطلبان کنکوری وارد میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما دانش آموزو روانی نکنین نمیخواین نخبش کنین انگار موش ازمایشگاهییم یا بچتونیم بابا ول کنین تورو خدا اهههخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
به عنوان یک معلم، بسیاری از دروس جنبه کاربردی دارند، مث آمادگی دفاعی، سلامت و بهداشت، کارآفرینی و ....در یک اقدام بی معنی هنوز از اینا امتحان و امتحان نهایی گرفته میشه.
امتحان نهایی سالی ۳ درس اونم تخصصی معقول هست.
و حرف آخر، همه رشته ها و بازار کار رو جذاب کنید ن تنها تجربی. در حالی که الان در حال انقراض رشته های نظری هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
من سابقه تحصیلی ندارم اگه سال 1405 بخوام کنکور شرکت کنم چجوری باید نمره نهایی بگیرم ؟؟؟ اول دوازدهم بعد یازدهم اصلا باید چیکار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
عوضش مافیای معدل راه افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایشون سواد کافی ندارند برای وزرات آموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
آموزش وپرورش پول نداشت حقوق معلمان مدارس دولتی بده مافیای امتحان نهایی رو گذاشت شما دست عمروعاص هم از پشت بستین خودتون ذره ی سواد ندارید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۵۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
متاسفانه خبر ندارید یا خودتان را به بی اطلاعی زدیدکه همان مافیای کنکور حذف که نشده بلکه قویترهم شده.امتحانات نهایی باعث شده چنان بازار کلاسهای آنلاین گسترش پیدا کند که وصف ناپذیر است.کلاسهای طول سال و قبل امتحانات وشب امتحان با عناوین مختلف و هزینه های سرسام آور.کلاسهای کنکور هم یکطرف.قبلا فقط کلاس کنکوربوداما الان کلاسهای نهایی ‌وکنکورشده.پس مافیاقویترشده است.
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا خندتان نمی گیره با این حرف؟!
آزمون های نهایی رو سخت گرفتین و کنکور ناعادلانه ،
یک دانش آموز باید حتما استرس و بی خوابی و مشکل روانی تا یه پرستاری با حقوق ۱۵ ملیون تومان قبول شه ، ولی حتی یه تعداد هم با نمرات بالا هم نمیشن ، مصحح های برگه امتحان نهایی حوصله خوندن دست خط دانش آموزان رو ندارن آلیک نمره سوال ۰ لحاظ می کنند ، دانش آموز قبل آزمون نهایی رتبه علمیش توی استان بالا بوده ، آزمون های سخت تیزهوشان نمره مطلوب آورده کتاب رو انگار در مغذش فرو کرده ،ولی رسید به آزمون نهایی تجدید شد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایشون فراموش کردند که همه مافیاهای اقتصادی و صنعتی و کنکور یک پایشان به دولتمردان وصل هست.. و هچنین تصور الگو شدن شما فقط در حد جوک و خنده هست.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۹:۳۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما با این کار استرس را برای دانش آموزان از سال دهم شروع کردید وتا سه سال این استرس همراهشان است نامید ی را برای حداقل 80 درصد دانش آموزان به ارمغان خواهید اورد
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۹:۲۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ظاهرا امورات ملت توسط مافیا اداره می‌شود!!
مافیای مسکن!
مافیای خودرو!!
مافیای نهاده های دامی !!!
مافیای دخانیات !!!
مافیای کنکور !!
مافیای ......
مافیا! مافیا ! مافیا !
نکند خدای ناکرده مجلس و دولت هم مافیا دارد ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۹:۲۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایشون حرفش اشتباهه . الان کنکور که حذف نشد هیچ ، بچه ها باید ۳۶ تا کنکور دیگه هم به اسم امتحان نهایی بدن . و هزینه خیلی بیشتری کنند . تازه همشو هم باید ۲۰ بگیرند تا مثلا بتونند پزشکی قبول شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
دختر من رشته تجربی با سواد واقعا بالا که حتی معلمها تحسینش می کرد مجبور به خواندن رشته روانشناسی شد من که از استعدادش می‌دونم اعصابم خرابه به خاطر سطح علمی بالایی که داره ولی کنکور خراب کرد حالا سوابق مهم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما که زیر ساخت انجام این مصوبه رو نداشتین بیخود کردین که دارین اجراش میکنین برو به سامانه ترمیم نمیره یه سر بزن همه گیج شدن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۸:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
اول اینکه مافیای امتحان نهایی را چجور می خواهید از بین ببرید . شما با این طرح استرس کنکور را ده برابر کردید .
دوم اینکه شما که می فرمایید با سوالات تشریحی می خواهیم دانش آموز مفاهیم را یاد گرفته باشد نه ارائه دهنده یک سری محفوظات باشد، پس چرا برای تصحیح امتحان نهایی حتی اگر دانش آموز یه (و) از کتاب جا انداخته باشد نمره کم می‌شود . جالب اینکه اگر دانش آموز یک مطلب یکسان را در دو کتاب یاد گرفته باشد و مطلب یک کتاب را برای سوال امتحان دیگر بنویسد اصلا نمره نمی‌گیرد . مثلا راههای جلوگیری از اسراف آب را که هم در کتاب محیط زیست هست هم در جغرافیا ، اگر در امتحان جغرافیا سؤال بیاید و دانش آموز بر اساس آنچه که در کتاب محیط زیست خوانده پاسخ بدهد یا نمره نمی‌گیرد یا نمره کامل نمی‌گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
امین الله
۰۷:۴۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سوابق تحصیلی لیاقت دانش آموز جهت ورود به دانشگاه و تحصیلات عالیه را می رساند نه کنکور در پروسه کنکور همه چیز امکان دارد و همه نوع تخلف امکان دارد بیفتد مجلس چرا این را قبول نمی کند نمی دانم باید در جمع کارشناسان جواب دهند . فروش صندلی دغدغه خانواده هایی است که فرزندان آنها سوابق تحصیلی عالی دارند ولی بعضا پشت کنکور و رشته هایی که در خور آنهاست می مانند . در صورت کوتاهی در این موارد از مسئولین سنجش و آقایان مجلس و دولت هرگز نخواهیم گذشت .
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۱۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مافیای کنکور شاید کمی از درآمد خود را از دست داده باشد و به جای ۹ یا ۱۰ درس فقط از پنج یا شش درس کسب سود کند،ولی مافیای بسیار بزرگتری به نام مافیای امتحان نهایی شکل گرفته که هر گونه امید را از قشر ضعیف جامعه برای قبولی در دانشگاه‌های مطرح و رشته‌های پر متقاضی گرفته و اینگونه مصوبات به جای ایجاد عدالت باعث شده افراد ثروتمند راحتر به خواستشان برسند و بی عدالتی به خود شکلی قانونی بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
تو رشته و دانشگاه‌های تاپ به هیچ عنوان وجود متقلب قابل قبول نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مافیای کنکور (درس های تخصصی) است. مافیای معدل (مدارس غیر دولتی) هم اضافه شد.
آخرین اخبار