برگزاری جشنواره رسم جوانمردی و تجلیل از باشگاه‌های فعال در کرمان

به مناسبت دهه کرامت، جشنواره رسم جوانمردی با تجلیل از باشگاه‌های فعال استان در محل گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جشنواره رسم جوانمردی که همراه با تجلیل از باشگاه‌های فعال استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین احدی مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و جامعه ورزش کرمان در محل گلزار شهدای کرمان برگزار شد، گفت: ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، ولادت حضرت امام رضا (ع) را نیز پیشاپیش تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد، بتوانیم از فیوضات و برکات این دهه بهره‌مند شویم و تلاش‌هایی که در حوزه ورزش انجام می‌شود و اقدامات موثر فرهنگی، روز به روز بیشتر شوند.

وی شهدا را الگو‌های واقعی، جوانمردی، اخلاق و پهلوانی دانست و افزود: امیدواریم خداوند توفیق دهد بتوانیم رهروان راستین شهدا باشیم.

پاریزی با اعلام اینکه ورزشکاران و قهرمانان مایه مباهات و افتخار ما هستند، تصریح کرد: امروز بانوان قشر تأثیرگذار جامعه هستند و ما افتخار این را داریم، پرچم دار رقابت‌های پارالمپیک را در بین خود داریم.
 
وی بیان داشت: امروز ورزشکاران ما هم در میادین ورزشی و هم در میادین جوانمردی و اخلاق مایه مباهاتند که من صمیمانه از این بزرگواران تشکر و قدردانی می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به اقدام ارزشمند اخیر ورزشکار کرمانی اشاره کرد و گفت: پیمان نصیری، قهرمان چندین دوره رقابت‌های جهانی و پارالمپیک، چند روز پیش در یک اقدام ارزشمند، بهترین مدال دوران قهرمانی خود را به سردار حاجی زاده اهدا کردند.

وی افزود: انصافاً ما در هر کجایی از این کشور هستیم، به وجود سردار حاجی زاده، همه همکارانشان و مجموعه عزیزانمان در سپاه پاسداران افتخار می‌کنیم که امروز اقتدار و امنیت کشورمان مدیون رشادت‌ها و دلاورمردی این بزرگواران است و از پیمان نصیری هم به واسطه انجام این حرکت ارزشمند سپاسگزارم.

پاریزی به تلاش جامعه ورزش در آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و بیان داشت: به همت جامعه ورزش و جوانان استان کرمان، صبح امروز ۶ زندانی جرائم غیرعمد توانستند به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی تصریح کرد: امیدواریم بنیاد نجوا (نیکوکاری جامعه ورزش ایران) که به همت دفتر فرهنگی وزارت ورزش در سطح کشور راه اندازی شده، بتواند در کل کشور اقدامات تأثیرگذاری را به انجام برساند و استان کرمان نیز بتواند از استان‌های پیشگام در این حوزه باشد و ما شاهد اقدامات تأثیرگذار فرهنگی در حوزه ورزش باشیم؛ کما اینکه تا امروز هم انصافاً ورزشکاران کرمانی و قهرمانان ورزشی الگو‌های واقعی مسائل فرهنگی بوده اند و در ادامه هم خواهند بود.

پاریزی با اعلام اینکه امروز دیار مقاومت و دیار شهید سلیمانی به واسطه مرقد مطهر آن شهید والامقام از دیگر استان‌های کشور متمایز است، ابراز امیدواری کرد، ورزش کرمان هم بتواند الگوی متفاوتی به لحاظ فرهنگی نسبت به سایر استان‌های کشور باشد.

در این آیین از باشگاه‌های برتر فرهنگی - ورزشی استان (۲۱ باشگاه) تجلیل شد. 

همچنین در این مراسم از پیمان نصیری (که مدال خود را به سردار حاجی‌زاده اهدا کرده بود)، خانواده شهید عادل رضایی (از شهدای حادثه تروریستی کرمان که مجری برنامه تجلیل از خانواده معظم شهدا در اداره کل ورزش و جوانان بود)، از ۸ خانواده معظم شهدای اداره کل ورزش (فرزندان شهدا)، روسای برتر ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها در حوزه فرهنگی، کارشناسان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها در حوزه فرهنگی و از گروه مردمی دختران مشکات از محله همت به مناسبت روز دختر تجلیل شد. 

در ادامه نیز از فاطمه عبداللهی کارشناس فرهنگی معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان از سوی اداره کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.