۳ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور از محل صادرات مشتقات نفتی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی، درآمد ارزی ایران از محل صادرات نفت خام و میعانات را بالغ بر ماهی ۳ میلیارد دلار اعلام کرد.

سید حمید حسینی عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورد‌های نفت، گاز و پتروشیمی کشور گفت: صنعت پتروشیمی و نفت کشورمان از صنعت‌های پایه‌ای در کشور محسوب می‌شود، خوشبختانه ما مشکلی برای فروش محصولات پتروشیمی نداریم.

او گفت: متاسفانه با توجه به تحریم‌ها نتوانستیم زنجیره تولید محصولات پتروشیمی کامل شود، سال گذشته ما ۷۴ میلیون تن  محصول پتروشیمی در کشور تولید کرده ایم و همچنین ۲۵ میلیون تن هم صادرات در این بخش صورت گرفته است.

به گفته عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورد‌های نفت، گاز و پتروشیمی کشور، همچنین طی سال گذشته ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی به  بازار داخل داده شده است و سالانه  فقط ۴ میلیارد دلار واردات محصولات پتروشیمی به داخل کشور داریم.

وی افزود: امروز خوراک محصولات پتروشیمی ما به گاز وابسته شده است، متاسفانه ما در کشور برای پروپیلن و برخی مواد کمبود داریم که امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود. سال گذشته بازار انرژی یک دوره نسبتا کم‌نوسان را تجربه کرد. قیمت نفت در محدوده ۷۵ تا ۸۰ دلار نوسان داشت و تقاضا هم افزایش یافت و در مجموع سال بدی برای بخش انرژی ایران سپری نشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی، درآمد ارزی ایران از محل صادرات نفت خام و میعانات را بالغ بر ماهی ۳ میلیارد دلار عنوان کرد.

خبرنگار: رضا زارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بایدبه معیشت مردم توجه نمود.
آخرین اخبار