گلایه‌ها از اختصاص یافتن ارز ترجیحی برای وادرات برنج + فیلم

اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران مبنی بر اختصاص یافتن ارز ترجیحی به برنج جهت واردات سبب گلایه کشاورزان شده است.

احمد فاطمی منتخب مردم بابل در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با انتقاد از اختصاص ارز ترجیحی به واردات برنج آن هم چند روز پس از لغو این مصوبه، گفت: مصوبه‌ای که توسط هیئت وزیران جهت عدم اختصاص ارز ترجیحی به برنج پس از چند روز به حالت قبلی خود برگشت موضوعی می باشد که سبب شوک و ناراحتی کشاورزان گردیده است. 

او افزود: با توجه به امیدبخشی چندماه اخیر در بین کشاورزان بابت افزایش قیمت برنج، بسیاری از این کشاورزان به سمت کشت اقلام پرمحصول رفتند، موضوعی که نوید افزایش تولید ۴۰ درصدی برنج را می‌دهد و نیاز به واردات نیست.

فاطمی با بیان اینکه در مقابل این مصوبه هیئت وزیران خواهیم ایستاد، گفت: نمایند‌گان استان‌های شمالی به ویژه مجمع نمایندگان مازندران این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهد داد، نامه‌ای قرار است در این خصوص تهیه و خدمت ریاست جمهوری ارائه شود و ما در جایگاه نمایندگان این مردم با صدای بلند اعلام می‌کنیم که جلوی این مصوبه هیئت وزیران خواهیم ایستاد.

او افزود: اختصاص ارز ترجیحی بایستی از واردات برنج حذف شود تا در یک رقابت عادلانه و آزاد برنج با قیمت واقعیش به فروش رسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.