اجرای طرح سرشاخه کاری درختان نامرغوب گردو در تفت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تفت، از اجرای طرح سرشاخه کاری در۱۰ هکتار از باغات گردو شهرستان تفت خبرداد.

 محمدجعفری مدیر جهادکشاورزی شهرستان تفت اجرای طرح سرشاخه کاری باغات گردو را با هدف تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم برشمرد و عنوان کرد:با توجه به عملکرد پایین وبی کیفیت درختان گردو در منطقه ودرراستای افزایش کمی و کیفی تولید گردو ودرنهایت بالابردن بهره وری آب و توجیه اقتصادی تولید این محصول، طرح سرشاخه کاری درختان گردو برروی ۸۵۰اصله درخت نامرغوب درکل شهرستان توسط تیم متخصص کشوری انجام شد.

 وی، افزود: طرح سرشاخه کاری، طرحی است که به واسطه آن ضمن اصلاح و تعویض تاج درختان نامرغوب با ژنوتیپ‌های برتر و پرمحصول افزایش عملکرد و تولید محصول یکنواخت مدنظر قرار می‌گیرد ضمن آنکه آشنایی باغداران با روش‌های پیوند سرشاخه کاری درختان نامرغوب و انتقال و آموزش یافته‌های تحقیقاتی به باغداران نیز لحاظ می‌شود.

جعفری ضمن اشاره به مشارکت ۲۰۰ بهره بردار و تهیه وتامین ۴۰۰۰ پیوندک دراین طرح اعلان کرد: پیوندک‌های تهیه شده از رقم‌های پربازده چندلرو گرده افشان فرنور بوده اند و تاکنون برروی ۸۵۰ اصله درخت گردو اجرا گردیده اند. 

وی اظهار امیدواری نمود: با اجرای این طرح عملکرد محصول تولیدی حداقل ۲ تا ۳ برابر افزایش خواهد یافت کما اینکه افزایش کیفیت محصول را نیز شاهد خواهیم بود و بر این اساس یکنواختی محصول و بازار پسندی آن، فراهم کردن زمینه برای افزایش درآمدزایی بهره برداران را ممکن می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.