فضای مجازی و خبر‌هایی از فروش مدارس در یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حال حاضر هیچ مدرسه‌ای با این جمعیت دانش آموز در طرح فروش مولد سازی نیست.

رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مولد سازی بخشنامه‌ای است که دولت ابلاغ کرده است و مدارسی که مشمول می‌شوند بایداقدام کنند که در استان یزد پنج مدرسه شامل این طرح می‌شوند. 

وی افزود: مدرسه ابراهیم آباد مهریز، مدرسه سخوید و سه مدرسه در شهرستان خاتم که هر پنج مدرسه خالی از سکنه است و عدد حاصل از فروش این مدارس هم عدد خاصی نمی‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: هنوز اقدامی در زمینه فروش مدرسه‌ای نشده و فقط این موضوع در حد حرف دریکی از نشست‌ها مطرح شده است. 

رحیمی نژاد خاطر نشان کرد: یکی از گزینه‌های مولد سازی تبدلیل به احسن کردن است که ممکن است یک مدرسه تبدیل به ده مدرسه شود، به شرطی که فضایی جایگزین برای تحصیل دانش آموزان داشته باشیم و دانش آموزان مشکلی نداشته باشندکه با طی مراحل خودش این کار انجام می‌شود.

رحیمی نژاد گفت: برخی از مدارس که موقعیت تجاری خوبی دارند و بتوانند جایگزین خوبی برای جمیعت دانش آموزان آن مدرسه یافت و مدارس مازاد نیاز را تامین کنند در طرح مولد سازی به فروش می‌رسند و قطعا درآمد حاصل از فروش در همان شهرستان هزینه می‌شود.

 از هفته پیش در فضای مجازی خبر‌هایی از فروش برخی مدارس دولتی در قالب طرح مولد سازی دست به دست می‌چرخد موضوعی که دغدغه والدین را دربرداشته است. 

در اجرای طرح مولدسازی درامد حاصل از فروش اموال مازاد دولت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام هزینه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.