صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به دلیل تقویت ناپایداری‌های جوی در استان، هشدار سطح زرد صادر شده است.

لظفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بر اساس نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی و تحت تأثیر توده هوای ناپایدار جوی تا پایان هفته وزش باد شدید موقت و گرد و خاک و برای برخی نقاط استان کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی را پیش بینی می‌کنیم و احتمال خسارت بر اثر وزش باد وجود دارد.

او افزود: روز گذشته بیشترین سرعت وزش باد در ایستگاه‌های دهسلم و طبس با حدود ۵۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است و از عصر امروز هم برای نواحی غربی استان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

لطفی با اشاره به اینکه برای مناطق مستعد برخورد صاعقه و بارش تگرگ قابل پیش بینی است اظهار کرد: در این خصوص نیز هشدار سطح زرد تا روز جمعه برای استان صادر شده است و با توجه به هشدار سطح زرد بررسی استحکام پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و همچنین بنر‌های تبلیغاتی را پیشنهاد می‌کنیم.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها در فصل بهار رگباری هستند، احتمال وقوع رواناب به طور محدود و برخورد صاعقه وجود دارد.

او پرهیز از صعود به ارتفاعات و خودداری از اسکان، تردد، توقف یا چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی را توصیه کرد.

لطفی عنوان کرد: در شبانه روز گذشته خنک‌ترین ایستگاه استان، سربیشه با کمینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس و گرمترین‌های نقاط استان طبس و دهسلم با بیشینه ۴۱ درجه سلسیوس گزارش شده اند.

کارشناس هواشناسی استان گفت: برای مرکز استان تغییرات دما در شبانه روز گذاشته بین ۲۲و ۳۵ درجه سلسیوس ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.