معرفی ۲۶ واحد ارزانکده به تعزیرات حکومتی مازندران

۲۶ واحد ارزانکده در مازندران به دلیل تبلیغات خلاف واقع و اجحاف به مصرف کنندگان به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: در راستای فعالیت برخی واحد‌های فروشگاهی تحت ارزانکده و به ویژه ارزانکده میوه و تره بار نظارت بر این واحد‌ها در دستور کار بازرسان این اداره کل قرار گرفت.

او افزود: همانطور که انتظار می‌رود و از نام این فروشگاه‌ها پیداست متصدیان مربوطه می‌بایست اجناس قابل عرضه را به قیمتی کمتر از فروشگاه‌های دیگر به فروش برسانند که در بازدید‌های انجام گرفته شده برخی از این واحد‌ها نه تنها این مسئله را رعایت نمی‌کردند بلکه با مبلغی بالاتر از قیمت دیگر فروشگاه‌ها اجناس را به فروش می‌رسانند.

کهنسال گفت: با توجه به اینکه به موجب قانون حمایت از مصرف کننده این مساله به عنوان دادن اطلاعات و تبلیغات غیر واقع بوده و باعث اشتباه مصرف کنندگان می‌شود، پرونده تخلف این واحد‌ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیرکل صمت مازندران افزود: از ارزانکده‌ها انتظار می‌رود با توجه به نام ارزانکده، در هنگام فروش از سود قانونی خود کاسته و کالا را به قیمت پایین‌تر عرضه نمایند.

کهنسال گفت: تشدید نظارت بر ارزانکده‌ها در دستور کار بازرسان این اداره کل قرار داشته و با هر واحدی که بخواهد با عناوین غیر واقع به مصرف کنندگان اجحاف داشته باشد برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار