با حضور رییس جمهور انجام شد؛

امضای قرارداد ساخت هزار آنتن هیبرید نسل پنجم تلفن همراه توسط جهاددانشگاهی/ ۱۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی با اعتماد به توان تولید داخل

با حضور رییس جمهور به صورت برخط، قرارداد خرید هزار آنتن هیبرید نسل پنجم تلفن همراه بین جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و همراه اول امضا شد.

رییس جمهور صبح امروز (۲۵ اردیبهشت ماه)، در آستانه روز جهانی ارتباطات، در بیستمین مقصد از جلسات نظارت ستادی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفت و ۶ طرح مهم و بزرگ توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور و قرارداد خرید تجهیزات از تولیدکنندگان داخلی را افتتاح کرد که امضای قرارداد خرید هزار آنتن هیبرید نسل پنجم تلفن همراه بین جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و همراه اول از جمله این برنامه بود.

دکتر حبیب الله اصغری رییس جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در حاشیه این مراسم با اشاره به این که همراه اول چند سالی است که اهتمام ویژه‌ای در حوزه بومی سازی و ساخت تجهیزات شبکه ملی اطلاعات دارد، اظهار کرد: این قرارداد بین جهاددانشگاهی و این شرکت در راستای تولید و بومی سازی هزار آنتن هیبرید نسل پنجم امضا شد.

وی افزود: این قرارداد در جهت تحقق شعار سال «جهش تولید با کمک مردم» است و جهاددانشگاهی هم در این زمینه تلاش زیادی داشته و سازمان خواجه نصیرالدین طوسی نیز در حوزه مخابرات کارخوبی در کشور انجام داده است.

رییس جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به سابقه همکاری‌های این سازمان با همراه اول گفت: پیش از این قرارداد‌های دیگری هم در زمینه تجهیزات تخصصی با همراه اول داشته ایم.

وی تاکید کرد: ساخت ۲ هزار آنتن در سال، ۱۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد.

گفتنی است، نیاز‌های صنعت اپراتور‌های همراه ارزبری بالایی دارند و تا به حال بخش‌های کمی از آن بومی سازی شده است که می‌توان با بهره برداری از این محصول تا حد زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد. همچنین خروجی این طرح با توجه به حجم پرسنلی بالا، به ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد.

این آنتن با قابلیت پوشش همزمان ۲G/۳G/۴G/۵G، مطابق با آخرین تکنولوژی تولید کنندگان خارجی توسط سازمان جهاددانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی ساخته شده است.

دکتر علی مختارانی مدیر این پروژه با بیان اینکه با کسب دانش فنی و ساخت آنتن‌های BTS می‌توان بخش مهمی از زنجیره تامین تجهیزات ایستگاه مخابرات سیار را تامین کرد، گفت: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران به دلایل متعددی نظیر اندازه بازار قابل توجه داخلی و منطقه ای، موقعیت راهبردی در ارتباطات جهانی، وجود سرمایه انسانی توانمند و چالش‌های امنیتی بالقوه به ویژه در دوران تحریم‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به این که این آنتن مطابق با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در این صنعت ساخته خواهد شد که علاوه بر پوشش نیاز‌های فعلی اپراتور‌های همراه در نسل‌های ۲، ۳، ۴ می‌تواند در نسل ۵ مخابرات سیار هم استفاده شود گفت: آنتن ساخته شده توسط جهاددانشگاهی بخش عمده‌ای از نیاز اپراتور‌ها که در حال حاضر با واردات آنتن‌های مختلف رفع می‌شود را پوشش دهد. همچنین با بومی سازی تکنولوژی‌های به کار رفته قیمت تمام شده این آنتن در تولید انبوه به مراتب از نمونه خارجی کمتر خواهد بود.

شایان ذکر است، از جمله مهمترین دستاورد‌های تولید آنتن‌های BTS با قابلیت پوشش ۲G، ۳G، ۴G و ۵G، توسط سازمان جهاددانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی می‌توان به کسب دانش فنی طراحی و ساخت سایر آنتن‌های BTS مطابق با نیاز‌های اپراتورها، صرفه جویی ارزی با بومی سازی و تولید این آنتن‌های پرکاربرد در داخل کشور، ارتقا امنیت و کاهش وابستگی به تولید کنندگان خارجی در زمینه تجهیزات مخابرات سیار و امکان صادرات تجهیزات به خصوص به کشور‌های همسایه اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
از آنتن نسل چهارم چی عاید ملت شد که حالا منتظر نسل پنجم باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما همين ۴g رو بدون‌ قطع وصلی با سرعت‌ واقعی بدست مردم‌ برسونید باقی پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ای ول
دمتون گرم
عالی
عالی
دم جوانان متعهد و پرتلاش سرزمینم ایران گرم
آخرین اخبار