بارش تگرگ بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال به مزارع و باغ‌های سردشت خسارت زد

مدیر جهادکشاورزی سردشت گفت: بارش تگرگ ۱۲۰ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال به مزارع و باغ‌های این شهرستان خسارت وارد کرده است‌.

احمد علی‌پور مدیر جهادکشاورزی سردشت گفت: بارش تگرگ هفته گذشته ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت باعث شد که ۲۵ درصد محصولات زراعی و باغی این شهرستان از بین برود و بیشترین خسارت در بخش زراعی به گندم دیم و در بخش باغ‌ها به انگور و گردو وارد شود.

وی اضافه کرد: پس از بارش تگرگ هفته گذشته در این شهرستان، کارشناسان جهادکشاورزی بازدید از مزارع و باغ‌های این شهرستان را شروع و میزان خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی این شهرستان را بررسی کردند.

مدیر جهادکشاورزی سردشت گفت: بارش تگرگ به محصول ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مزرعه گندم دیم و ۲۶۰ هکتار مزرعه گندم آبی خسارت زد که خسارت بخش دیم ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و بخش گندم آبی ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است.

وی اظهار کرد: تگرگ به ۱۸۰ هکتار مزرعه جو دیم و ۴۵ هکتار مزرعه جو آبی نیز خسارت وارد کرد که خسارت مزارع دیم ۷۸۵ میلیون ریال و در مزارع آبی ۱۹۱ میلیون ریال تعیین شده است.

علی‌پور در زمینه خسارت تگرگ به بخش باغ‌های این شهرستان نیز گفت: تگرگ به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار تاکستان و در مجموع ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

وی افزود: در بخش باغ‌های گردو نیز تگرگ خسارت ۳۰ درصدی به این محصول وارد کرد و میزان خسارت آن در این بخش نیز ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

مجموع اراضی کشاورزی سردشت ۳۰ هزار هکتار است که از این میزان ۸ هزار هکتار زیر کشت باغ دیم و آبی است و ۲۲ هزار هکتار آن را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد.

عمده‌ترین محصول باغی سردشت با ۵ هزار هکتار انگور دیم است.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.