طرح نفس طرحی برای مقابله با پدیده شوم سقط جنین عمدی

مدیر طرح نفس (نجات فرزندان سقط عمدی) بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت : در طرح نفس در تلاشیم با پدیده شوم سقط جنین عمدی مقابله کنیم.

مریم موحد مدیر طرح نفس (نجات فرزندان سقط عمدی) بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ضمن اشاره به آغاز هفته جوانی جمعیت گفت : اختصاص یک هفته به‌عنوان جوانی جمعیت دلیل بر اهمیت موضوع و بحران کاهش جمعیت جوان در کشور است.

وی افزود: جمعیت جوان در هر کشوری نشانه از قدرت اقتصادی، سیاسی، امنیتی و علمی آن کشور هست و پیر شدن و سالمند شدن جمعیت کشور سبب آسیب‌های فرهنگی، اقتصادی و به خطر افتادن امنیت کشور است.

مدیر طرح نفس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه بابیان این‌که رهبر معظم انقلاب به همه مدیران ارشد کشور پیری جمعیت هشدار دادند، تصریح کرد: امروز در مسیر جوانی جمعیت هر کس قدمی بردارد با مالَش، با کلامش با عملش و با قلمش، جهاد کرده است؛ مانند زمان هشت‌ساله جنگ علیه مملکتمان که جوانان و زنان و مردان و پیران ما دفاع کردند.

وی با تصریح این‌که یکی از موارد کاهش جمعیت کشور ما سقط‌جنین جنایی است، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا از هر ده بارداری سه بارداری به سقط عمدی منجر می‌شود و مادران ما هم از فرهنگ‌سازی غلط سال‌های کنترل جمعیت که متأسفانه کشور را به‌طرف انقراض جمعیت سوق داد، متأثر شدیم.

مریم موحد شیء انگاری جنین در سه‌ماهه اول بارداری و ریختن قبح سقط‌جنین و قتل جنین از طریق رسانه و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دشمنان این مرزوبوم سبب دل‌خراش‌ترین جنایت بشری در جامعه امروز عنوان کرد.

مدیر طرح نفس، اجرای این طرح را لبیکی به فرموده رهبر انقلاب دانست و مطرح کرد: ما هم به‌عنوان فرزندان این ملت لبیک به رهبرمان گفته و با فعالیت جهادی طرح (شهید سلیمانی) نفس در جهت فرهنگ‌سازی و شبکه‌سازی برای شناسایی مادرانی که تصمیم به سقط فرزند خوددارند، با مشاوره و اغناسازی مادران به نجات جنین‌های مظلوم با کمک خداوند اقدام می‌کنیم و مواردی که نیاز به حمایت مالی دارند با ارائه سبد معیشتی و ارائه خدمات درمانی رایگان سعی در کمک آنها داریم.

وی عمر این طرح را یک سال عنوان کرد و گفت: ثمر این باغ تولد پانزده نوزاد تاکنون بوده است که با هم‌افزایی سایر نهاد و سازمان‌ها و ارگان‌های استان و برخورد با خاطیان در امر سقط و فروشندگان و توزیع‌کنندگان دارو و گیاهان سقط کننده می‌توان به نتایج بهتری رسید.

مریم موحد حداقل سه اثر مثبت پیشگیری از قتل جنین را ۱. یک انسان نجات می‌یابد که بر اساس آیات قرآن یک نسل نجات‌یافته و حقیقت انسان حفظ می‌شود، ۲. نزول رحمت الهی که وعده خداوند است، ۳. افزایش موالید و جوانی جمعیت برشمرد.

وی ضمن تشکر از همکاران، فعالان جمعیتی از عموم مردم دعوت کرد که مادران با بارداری مشروع که قصد سقط دارند از طریق تماس با مرکز نفس کرمانشاه به شماره‌های ۰۹۹۲۷۴۹۴۳۶۲- ۰۹۹۳۵۰۵۷۵۱۰ - ۰۸۳۳۸۳۸۸۷۷۳معرفی کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
علت گرانیست
آخرین اخبار