وزارت خارجه آمریکا طرح کمک تسلیحاتی یک میلیارد دلاری به اسرائیل را ارائه کرد

وزارت خارجه آمریکا طرح کمک تسلیحاتی یک میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را برای بررسی در اختیار کنگره قرار داد.

رویترز بامداد چهارشنبه به نقل از ۲ مقام آگاه آمریکایی گزارش داد که وزارت خارجه این کشور طرح کمک تسلیحاتی یک میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را برای بررسی در اختیار کنگره قرار داد.یکی از این مقام‌های گفت که این بسته تسلیحاتی شامل گلوله‌های تانک، خمپاره و خودرو‌های تاکتیکی زرهی است.

کمیته روابط خارجی سنا و کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قرارداد‌های بزرگ فروش تسلیحات را بررسی می‌کنند.

طرح ارائه این بسته بزرگ تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی در حالی است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته مدعی شد که بدلیل نگرانی از تبعات حمله این رژیم به رفح ارسال برخی تسلیحات به اسرائیل را به تعویق انداخته است.

بایدن در ژستی به اصطلاح بشردوستانه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است که در حمله به رفح از غیرنظامیان حفاظت کند.این در حالی است که بایدن در نامه‌ای به اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم اسرائیل به مناسبت روز نکبت بار دیگر اعلام کرد که تعهد آمریکا به اسرائیل قاطع است.

در نامه بایدن که رئیس رژیم اسرائیل، آن را منتشر کرد، آمده است: از طرف مردم آمریکا، تبریک صمیمی خود را برای شما و مردم اسرائیل در هفتاد و ششمین سالگرد تشکیل دولت اسرائیل (یوم النکبت) اعلام می‌کنم.من به عنوان یک حامی قدیمی اسرائیل و تنها رئیس جمهور آمریکا که در زمان جنگ به اسرائیل سفر کرده است، پس از حمله حماس اعلام کردم که تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل قاطع است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار