کمیته ملی المپیک به ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش ادغام شد

طالبان اعلام کرد کمیته ملی المپیک و هفت نهاد دولتی دیگر در چندین وزارت‌خانه‌ ادغام شدند.

بر بنیاد یک فرمان رئیس طالبان، هشت نهاد دولتی که پیش از این زیر اداره وزارت‌خانه‌ها نبودند، اکنون در وزارت‌خانه‌ها مدغم شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که این تصمیم پس از فرمان رئیس طالبان برای جلوگیری از تورم تشکیلاتی، جلوگیری از مصارف بیشتر و تأثیر بیشتر در کارها گرفته شده است.

طبق اطلاعیه اداره عالی تفتیش به بست معاونیت به ریاست نظارت و تعقیب فرامین و احکام ادغام شده است و شورای عالی طبی افغانستان به بست ریاست عمومی به وزارت صحت عامه ادغام و اداره ملی دوا و غذا به بست معینیت به وزارت صحت عامه مدغم شده است.

اداره راه‌آهن به وزارت فواید عامه و بست معینیت به آن داده شده است.

آزمایش‌گاه‌های مرکزی و ولایتی تیل و گاز و تشکیلات آن از اداره ملی نورم و استاندارد به معینیت عواید و گمرکات وزارت مالیه مدغم شده است.

آزمایش‌گاه‌های مرکزی و ولایتی مواد خوراکی و تشکیلات آن از اداره ملی نورم و استندرد به معینیت دوا و غذا وزارت صحت عامه ادغام شده است.

اداره‌های آموزش‌های حرفه‌ای به وزارت کار و امور اجتماعی و کمیته ملی المپیک به ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش ادغام شده و به ریاست عمومی المپیک، تربیت بدنی و ورزش تغییر نام یافته است.

در فرمان رئیس آمده است که کارمندان اداره‌های مدغم شده در وزارت‌خانه‌ها و اداره‌ها بر بنیاد نیاز در عین بست استخدام شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار