اکونومیست: سفر‌های پوتین به چین حکایت از روابط قوی بین قدرت‌ها دارد

اکونومیست معتقد است که دیدار‌های مکرر بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، همتای چینی او، تقویت روابط بین قدرت‌هاست.

روزنامه اکونومیست می‌نویسد: "حتی اگر شی در مورد عواقب اقدامات خود تردید داشته باشد، او اجازه نخواهد داد که این امر باعث تضعیف روابط با پوتین شود. به نظر می‌رسد آنها واقعاً با هم دوست هستند. "

نویسندگان مقاله خاطرنشان می‌کنند که همکاری بین دو کشور به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. به ویژه، مانور‌های نظامی مشترک و گردش مالی فزاینده تجاری، غرب را نگران کرده است.

اکونومیست در پایان می‌نویسد: ایالات متحده همچنین نگران است که در صورت وقوع جنگ احتمالی بین ایالات متحده و چین، مسکو بتواند تمام حمایت‌های لازم را به پکن ارائه دهد.

ژنگ آنگوانگ، معاون مؤسسه مطالعات روابط بین‌الملل در دانشگاه نانجینگ، روز چهارشنبه گفت که سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به چین نشان‌دهنده تعمیق مشارکت استراتژیک و اعتماد متقابل سیاسی بین پکن و مسکو است.

پوتین در تاریخ ۱۶ تا ۱۷ مه به چین سفر خواهد کرد و این اولین سفر خارجی وی پس از انتخاب مجدد و تحلیف رسمی وی خواهد بود. این سفر در دو مرحله انجام می‌شود: برنامه در ۱۶ مه شامل مذاکرات روسیه و چین و رویداد‌های دیگر در پکن است و در روز دوم رئیس جمهور از هاربین بازدید خواهد کرد.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: ولادیمیر پوتین ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار