شورای حل اختلاف مانند سپر دفاعی در قوه قضاییه عمل می‌کند

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: شورای حل اختلاف مانند سپر دفاعی در قوه قضابیه عمل می‌کند و علاوه بر کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به کاهش اختلاف هم کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد در حاشیه بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان میرجاوه ضمن دیدار با ریش سفیدان و معتمدان و اعضای شورای حل اختلاف گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی بویژه در استان سیستان و بلوچستان که از نعمت وجود ریش سفیدان و بزرگان طوایف برخوردار است برای اجتماعی کردن خدمات قضایی، مزیتی است که قوه قضاییه می‌تواند برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها استفاده کند.

وی افزود: شورای حل اختلاف مانند سپر دفاعی در قوه قضاییه عمل می‌کند و علاوه بر کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به کاهش اختلاف هم کمک می‌کند در نتیجه از تشکیل پرونده‌های قضایی در محاکم جلوگیری می‌شود.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر این که نقش صلح و سازش در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی بسیار پر اهمیت است، افزود: نهاد شورای حل اختلاف برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی تشکیل شده است و باید در بلند مدت تلاش کند با ترویج فرهنگ تکیه بر سرمایه اجتماعی معتمدان محلی و ریش سفیدان؛ ورودی پرونده به خود این نهاد هم کاهش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد به همراه معاونان خود از حوزه قضایی شهرستان میرجاوه، شورای حل اختلاف، پایانه مرزی، انبارهای گمرک و منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان بازدید کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار