نوسازی ناوگان و ماشین‌آلات راهداری کرمانشاه با تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از نوسازی ناوگان و ماشین‌آلات راهداری کرمانشاه با تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی خبر داد.

سید شهرام کهریزی گفت : با رایزنی‌ها و پیگیری های صورت گرفته که طی هفته گذشته با وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور داشتیم، مقرر شد در صورتی که استان ۲۰۰ میلیارد تومان برای امر بازسازی ناوگان ماشین آلات راهداری اختصاص دهد، وزراتخانه هم دو برابر این مبلغ یعنی ۴٠٠ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه در نشست روز ۲۵ اردیبهشت شورای برنامه ریزی و توسعه استان و با حمایت استاندار کرمانشاه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تصویب شد، افزود: در مجموع با ۶٠٠ میلیارد تومان اعتبار، امسال بخش قابل توجهی از ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه نوسازی می شود.

کهریزی با اشاره به اینکه  مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تعداد ۴۸۱ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک دارد، خاطرنشان کرد: میانگین عمر این ماشین آلات ۳۵ سال است و  بخش قابل توجهی از این ماشین آلات دچار فرسودگی شده‌اند و در دست تعمیر و یا زمین گیر هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه و شرایط اقتصادی موجود کشور، طی سال های اخیر نوسازی این ناوگان برای استان امکان پذیر نبوده و در شرایط فعلی با مشکلات جدی مواجه هستیم.

کهریزی اظهار کرد: با توجه این شرایط و در حالی که در زمستان سال گذشته در منطقه اورامانات و شمال استان شاهد بارش سنگین و کم نظیر برف بودیم، با کمک همین ماشین آلات فرسوده فعلی و با تلاش جهادی پرسنل تلاشگر راهداری اجازه ندادیم مشکل خاصی برای مردم عزیزمان پیش بیاید.

کهریزی با بیان اینکه نوسازی ماشین آلات راهداری در واقع تقویت شورای مدیریت بحران استان در حوادث غیرمترقبه و بحران ها است، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نقشی محوری و بسیار مهمی در مواقع اضطراری مانند حوادث غیرمترقبه و بحران های احتمالی همچون سیل، زلزله و... دارد و در اینگونه مواقع همیشه به عنوان یک بازوی توانمند یاری دهنده و پشتیبان دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران استان بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار